×
×
جدیدترین‌‌ها

ساماندهی بیش از 13 هزار کارگر ساختمانی در مشهد مقدس

  • کد نوشته: 103249
  • مرداد 2, 1403
  • شهرداری با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و پیگیری‌های مستمر توانسته ضمن ساماندهی بیش از 13 هزار و 500 نفر کارگر ساختمانی و موقت با هماهنگی حوزه قضایی، طرح‌هایی تحت عنوان «جمع‌آوری و هدایت افراد کارگرنما» اجرا کند که تأثیرات مثبتی نیز در پی داشته است.
    ساماندهی بیش از 13 هزار کارگر ساختمانی در مشهد مقدس

    نخست نیوز – حسن کلیدری با اشاره به علت عدم اقبال برخی از این افراد به ایست‌کارها، ادامه داد: تعدادی از این افراد از روستاها و شهرهای پیرامون به مشهد آمده و در این شهر به صورت دائمی مستقر نیستند و برخی متکدی و کارگرنما هستند، از این رو اقبالی به حضور در ایست‌کارها ندارند.

    وی ادامه داد: به جهت آنکه ذات فعالیت کارگرنماها و کارگران موقت با اهداف مورد پیگیری توسط ایست‌کارهای ساماندهی کارگران ساختمانی منافات دارد، تمایلی برای حضور در ایست‌کارها از جانب این افراد وجود ندارد. وی گفت: تعرفه ارائه خدمات هر کارگر با توجه به رسته‌ فعالیتی، نسبت به دیگر رسته‌ها متفاوت بوده که به صورت توافقی میان کارفرما و کارگر تعیین می‌شود.

    مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه استقرار کارگرنماها خارج از محدوده ایست‌کارهای ساماندهی کارگران موجب برهم خوردن نظم جامعه است، گفت: با توجه به اینکه اقدام ملموسی از جانب دیگر دستگاه‌ها در این زمینه انجام نشده است، شهرداری با استفاده از ظرفیت‌های داخلی خود و پیگیری‌های مستمر توانست ضمن هماهنگی با حوزه قضائی و با همکاری نیروی اجراییات و سد معبر مناطق، طرح‌هایی تحت عنوان «جمع‌آوری و هدایت افراد کارگرنما» را اجرایی نماید که تأثیرات مثبتی نیز در پی داشته است.

    کلیدری با اشاره به مشکلات موجود در زمینه ساماندهی کارگران موقت و ساختمانی، گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مورد، عدم همکاری دیگر دستگاه‌ها همچون سازمان تأمین اجتماعی، سازمان صدا و سیما و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی است که با گذشت بیش از سه سال از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، اقدامات معناداری در راستای طرح ساماندهی کارگران ساختمانی انجام نداده‌اند که این امر باعث پدید آمدن مشکلات عدیده‌ای شده است.

    کلیدری در پایان اظهار کرد: در حال حاضر ۱1 ایست‌کار ساماندهی در نقاط مختلف سطح شهر راه‌اندازی شده که علاوه بر نوبت‌دهی و اعزام کارگران به پروژه‌های مختلف با توجه به درخواست کارفرما، اقدام به ارائه خدمات رفاهی رایگان همچون ایجاد سیستم سرمایش، گرمایش، سرویس بهداشتی، آبخوری، اسکان، نمازخانه، سیستم صوت و تصویر و … در اختیار کارگران قرار داده است.

    مجید خروشی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *