×
×
جدیدترین‌‌ها

حضور ناو هواپیمابر آمریکایی در شمال دریای اژه

  • کد نوشته: 35293
  • اسفند 15, 1400
  • به گفته یکی از مقام‌های آمریکایی ناو هواپیمابر این کشور در شمال دریای اژه مستقر شده که این اقدام بخشی از تضمین انجام عملیات پروازی در صورت افزایش تنش‌ها در منطقه به دلیل حمله روسیه به اوکراین محسوب می‌شود.
    حضور ناو هواپیمابر آمریکایی در شمال دریای اژه

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، این مقام آمریکایی محل دقیق استقرار ناو هواپیمابر یو.اس.اس هری اس.ترومن را در دریای اژه اعلام نکرد اما گفت، حضور این ناو در آب‌های منتهی‌الیه شمالی این منطقه امری رایج نیست.

    این منطقه به دلیل وجود جزایر کوچک و ترافیک سنگین دریایی تجاری، برای عملیات کشتیرانی نسبتا محدود است.

    این مقام آمریکایی همچنین ادامه داد: در صورت افزایش تنش‌ها در منطقه به نیروی دریایی آمریکا می‌توان گفت که گشت‌های هوایی بیشتری در مسیر دریای سیاه داشته باشند. اگر روسیه به دنبال ورود به تنگه‌های ترکیه (بسفر و داردانل) باشد و دولت آنکارا از ناتو درخواست پشتیبانی کند، این ناو هواپیمابر می‌تواند برای انجام گشت هوایی بر فراز دریای سیاه و تنگه داردانل وارد عمل شود.

    ترکیه مجوزهای عبور برای ورود کشتی‌های جنگی به دریای سیاه را صادر می‌کند و نگرانی‌هایی در مورد برنامه‌های آینده روسیه در آنجا مطرح است. جنگنده‌های ایالات متحده اغلب برای بازدارندگی به گشت زنی هوایی می‌پردازند و این لزوما نشان دهنده ورود این کشور به درگیری نیست.

    جنگنده‌های ناو هواپیمابر ترومن در حال حاضر بر فراز رومانی پرواز می‌کنند که بخشی از ماموریت ناتو برای نشان دادن حضور در منطقه و مقابله احتمالی با حمله روسیه است.

    حضور این ناو هواپیمابر در دریای اژه در حالی صورت گرفته که پنتاگون نیز اذعان داشته ممکن است حضور بلندمدت و فزاینده ارتش آمریکا در اروپا را در نتیجه حمله روسیه به اوکراین مدنظر قرار دهد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *