×
×
جدیدترین‌‌ها

فعال هنگ‌کنگی به خاطر تحریک شب‌زنده‌داری تیان‌آنمن به ۱۵ ماه حبس محکوم شد

  • کد نوشته: 29587
  • دی 14, 1400
  • دادگاهی در هنگ‌کنگ امروز (سه‌شنبه) یک وکیل ۳۶ ساله را به خاطر "تحریک یک تجمع غیرقانونی" برای گرامیداشت یاد افرادی که در سرکوب معترضان حامی دموکراسی در سال ۱۹۸۹ میلادی در داخل و پیرامون میدان تیان‌آنمن پکن کشته شدند، به ۱۵ ماه حبس محکوم کرد.
    فعال هنگ‌کنگی به خاطر تحریک شب‌زنده‌داری تیان‌آنمن به ۱۵ ماه حبس محکوم شد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، چو هانگ-تونگ، فعال مدنی از “ائتلاف هنگ‌کنگ در حمایت از جنبش‌های دموکراتیک میهنی در چین” سه ژوئن سال گذشته یعنی یک روز پیش از سالروز سرکوب چهارم ژوئن، بازداشت شد.

    پلیس دو سال است که به خاطر محدودیت‌های کرونا مردم هنگ‌کنگ را از تجمع‌های سالانه به مناسبت اعتراضات تیان‌آنمن منع کرده است.

    اما پس از اعتراضات گسترده حامی دموکراسی در سال ۲۰۱۹ میلادی، بسیاری از فعالان، این ممنوعیت‌ها را تلاشی برای خاموش کردن نمایش مخالفت‌ها با پکن می‌بینند. این در حالی است که پکن این مساله را رد کرده است.

    به رغم این ممنوعیت، هزاران تن در سال ۲۰۲۰ در سراسر هنگ‌کنگ تجمع کرده و شمع روشن کردند و جمعیتی کوچک‌تر همین کار را در سال ۲۰۲۱ انجام دادند.

    اتهام وارده به چو هانگ-تونگ به پست‌هایش در رسانه‌های اجتماعی تحت عنوان “شمع روشن کردن یک جرم نیست: عقب‌نشینی نکنید” و مقاله‌اش در روزنامه “مینگ پائو” تحت عنوان “نور شمع سنگینی وجدان را به دوش می‌کشد و مردم هنگ‌کنگ در بیان واقعیت ثابت قدم هستند” مربوط می‌شود.

    چو هانگ-تونگ که خودش وکالت خود را برعهده داشت ضمن ابراز بی‌گناهی گفت: قصد من تحریک مردم برای گردهمایی و تجمع نیست بلکه می‌خواهم دیگران چهارم ژوئیه را فراموش نکنند. من این اتهام را غیرقابل باور می‌دانم.

    پس از صدور حکم چو هانگ-تونگ در حالی که گریه می‌کرد، گفت: می‌توان پیش‌بینی کرد که فضای عمومی برای بحث در مورد ۴ ژوئن به کلی از بین خواهد رفت. ظلم و ستم حریص است و خطوط قرمز همچنان گسترش می‌یابند.

    ماه گذشته نیز هشت فعال حامی دموکراسی به خاطر نقش‌شان در شب‌زنده‌داری سال ۲۰۲۰ به ۱۴ ماه حبس محکوم شدند. در بین آنها چو هانگ-تونگ به ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

    پنج ماه از محکومیت اعلام شده در روز سه‌شنبه به طور همزمان اجرا خواهد شد بدان معنا که چو هانگ-تونگ تنها ۱۰ ماه علاوه بر حکم قبلی‌اش زندانی خواهد بود.

    برچسب ها چین هنگ کنگ

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *