×
×
جدیدترین‌‌ها

وزیر کشور پاکستان:
حاضرم خودم برای نواز شریف بلیت بازگشت به کشور را بخرم

  • کد نوشته: 28888
  • دی 8, 1400
  • وزیر کشور پاکستان در سخنانی کنایه‌آمیز گفت، اگر نخست وزیر سابق این کشور بخواهد به پاکستان بازگردد، حاضر است با هزینه شخصی برای وی بلیت هواپیما خریداری کند.
    حاضرم خودم برای نواز شریف بلیت بازگشت به کشور را بخرم

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از شبکه تلویزیونی WION ، نواز شریف ۷۱ ساله، نخست وزیر و رهبر سابق حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز از سال ۲۰۱۹ میلادی که برای درمان به انگلیس سفر کرد، دیگر به اسلام‌آباد برنگشته و همچنان در لندن زندگی می‌کند.

    شیخ رشید، وزیر کشور پاکستان گفت: اگر نواز شریف بخواهد به پاکستان بازگردد، خودم با هزینه شخصی برای او بلیت هواپیما خریداری می‌کنم.

    این اظهارات در بحبوحه شایعات و بیانیه‌هایی دال بر اینکه نواز شریف ممکن است زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت به کشورش بازگردد، مطرح شدند.

    ایاز صادق، رهبر حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز و رئیس سابق پارلمان پاکستان به تازگی در بیانیه‌ای به موضوع بازگشت نواز شریف به این کشور اشاره کرده بود.

    شیخ رشید گفت: شهباز شریف، برادر کوچک‌تر نواز شریف و رئیس کنونی حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز و همچنین آصف علی زرداری، رئیس جمهوری سابق و رهبر حزب مردم پاکستان فاسدترین افراد در این کشور هستند.

    وی افزود: دولت اسلام‌آباد به رهبری عمران خان، نخست وزیر این کشور به طور قطع تا سال ۲۰۲۳ دوره تصدی خود را تکمیل خواهد کرد.

    مریم نواز، دختر نواز شریف هفته گذشته اعلام کرد که احتمالا پدرش به زودی به پاکستان باز می‌گردد. با این حال وی از ارائه یک چهارچوب زمانی مشخص و قطعی در این باره امتناع کرد.

    نواز شریف در دوره‌ای نخست‌وزیر پاکستان بود که به دست پرویز مشرف در تاریخ ۱۲ اکتبر ۱۹۹۹ برکنار شد. نواز شریف در انتخابات ماه مه ۲۰۱۳ پاکستان دوباره به قدرت بازگشت و در ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۷ بر اثر اتهامات مالی برای بار دیگر از قدرت عزل شد. در ۶ ژوئیه ۲۰۱۸، نواز شریف به علت سوءاستفاده مالی به ۱۰ سال زندان محکوم شد و دختر و دامادش نیز به ۷ سال زندان محکوم شدند.

    نواز شریف در حال حاضر در لندن، پایتخت انگلیس به سر می‌برد و حکم در غیاب او صادر شده بود.

    برچسب ها پاكستان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *