×
×
جدیدترین‌‌ها

مسائل دوجانبه و منطقه‌ای، محور رایزنی اردوغان و صدراعظم جدید آلمان

  • کد نوشته: 28428
  • دی 2, 1400
  • رئیس جمهوری ترکیه در تماسی تلفنی با صدراعظم جدید آلمان انتصاب وی در این سمت جدید را تبریک گفت.
    مسائل دوجانبه و منطقه‌ای، محور رایزنی اردوغان و صدراعظم جدید آلمان

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و اولاف شولتس، صدراعظم جدید آلمان درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

    در ادامه این بیانیه آمده است: رجب طیب اردوغان ابراز امیدواری کرد که روابط دوجانبه این دو کشور با عقل سلیم، قضاوت صحیح و یک بینش استراتژیک پیش برود و بر لزوم هماهنگی نزدیک و ارتباط منظم و پایدار نیز تاکید کرد.

    مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه افزود: اردوغان تصریح کرد که روابط میان ترکیه و اتحادیه اروپا باید در راستای یک برنامه مثبت بر مبنای چشم‌انداز الحاق پیش برود.

    در همین حال، اشتفن هیبشتایت، سخنگوی دولت آلمان در بیانیه‌ای گفت: این دو رهبر بر تمایل خود نسبت به ادامه هماهنگی نزدیک میان برلین و آنکارا تاکید کردند. وی افزود: اردوغان و شولتس همچنین درباره روابط دوجانبه و مسائل سیاست خارجی مذاکره کردند.

    شولتس هشت دسامبر سال جاری میلادی پس از آنکه حزب سوسیال دموکراتش به یک توافق ائتلافی با حزب سبزها و حزب دموکرات‌های آزاد دست یافت، به عنوان صدراعظم جدید آلمان سوگند یاد کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *