×
×
جدیدترین‌‌ها

سفیر روسیه در آمریکا: بحران مهاجرت مرز بلاروس-لهستان تقصیر “غرب” است

  • کد نوشته: 28004
  • آذر 27, 1400
  • سفر روسیه در آمریکا به مجله "نیوزویک" گفت که "بحران مهاجرت" در مرز بلاروس-لهستان ناشی از سیاست مینسک نیست، بلکه مسبب این بحران تلاش‌های غرب برای "تحمیل دیدگاه دموکراسی" در سراسر جهان است.
    سفیر روسیه در آمریکا: بحران مهاجرت مرز بلاروس-لهستان تقصیر “غرب” است

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا اظهار کرد: علت اصلی این وضعیت تلاش‌های غرب از جمله آمریکا برای تحمیل دیدگاه دموکراسی در جهان است.

    وی خاطرنشان کرد: در دهه‌های گذشته، چنین فعالیت‌هایی از جانب غرب و شرکایش منجر به مجموعه‌ای از درگیری‌ها شده است. در نتیجه، ما شاهد زوال چشمگیری در حوزه امنیت خاورمیانه و آفریقای شمالی، سقوط اقتصادی و سیل عظیم مهاجران بودیم. متاسفانه، غرب به تعهداتش درخصوص بازسازی کشورهای جنگ‌زده و برگرداندن زندگی عادی به مردمان این کشورها، عمل نکرد. به همین علت است که بلاروس به نقطه‌ای گذار برای پناهجویان تبدیل شده است و این تقصیر مینسک نیست.

    آنتونوف همچنین از کشورهای غربی خواست تا “زبان تحریم‌ها” را علیه بلاروس کنار بگذارند و “اتهامات سیاسی” علیه این کشور را متوقف کنند.

    وی افزود: بگذریم از اینکه سازمان‌دهندگان قاچاق انسان از خاورمیانه در اروپا هستند. ما معتقدیم که تنها راه‌حل موجود گفت‌وگو سازنده با مینسک درخصوص این مسائل است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *