×
×
جدیدترین‌‌ها

مراکش و رژیم صهیونیستی یک‌سالگی عادی سازی روابط را جشن گرفتند

  • کد نوشته: 27432
  • آذر 21, 1400
  • روزنامه عبری زبان "اورشلیم پست" نوشت، مراکش و رژیم صهیونیستی نخستین سالروز امضای توافق عادی سازی بین خود را در واشنگتن جشن گرفتند.
    مراکش و رژیم صهیونیستی یک‌سالگی عادی سازی روابط را جشن گرفتند

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه عبری زبان “اورشلیم پست” فاش کرد، مراکش و رژیم صهیونیستی در یکی از هتل‌های آمریکایی در واشنگتن نخستین سالروز امضای توافق عادی سازی را جشن گرفتند و در این مراسم شماری از اعضای کنگره و معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک حضور داشتند.

    این روزنامه به نقل از مایک هرتزوگ، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن نوشت:‌ “این امر تنها توافقی دیگر از یک سری توافق‌های اسرائیلی عربی نیست بلکه به مثابه فصل جدیدی در روابطی است که در حال تعمیق و تقویت بیشتر و در راستای منافع ژئو سیاسی است.”

    هرتزوگ در ادامه مدعی شد: “ما شرکای واقعی در یک منطقه بسیار متشنج هستیم.”

    وی همچنین تاکید کرد که قصد دارد از موقعیت دیپلماتیک خود جهت پیشبرد مسیر عادی‌سازی اسرائیلی -عربی و اسرائیلی -اسلامی ” استفاده کند.

    در همین رابطه، سایت روزنامه عبری زبان “اورشلیم پست” به نقل از جماله العلوی، سفیر مراکش در واشنگتن، اعلام کرد، بر اساس دستورات محمد ششم، پادشاه مراکش تصمیم گرفته شد روابط دیپلماتیک با اسرائیل از سر گرفته شود و فصل جدیدی در روابط دوجانبه گشوده شود.

    سفیر مراکش در واشنگتن مدعی شد: از زمان امضای توافق عادی سازی روابط، پیشرفت چشمگیری در همکاری اقتصادی با اسرائیل صورت گرفته است.

    مراکش پس از امارات، بحرین و سودان چهارمین کشور عربی بود که در دهم دسامبر ۲۰۲۰ با میانجیگری واشنگتن با رژیم صهیونیستی صلح کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *