×
×
جدیدترین‌‌ها

رایزنی وزرای امور خارجه آمریکا و آلمان پیرامون اوضاع میان روسیه و اوکراین

  • کد نوشته: 27401
  • آذر 21, 1400
  • سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، وزرای امور خارجه آمریکا و آلمان در جریان دیداری در لیورپول درباره اوضاع میان روسیه و اوکراین گفت‌وگو کردند.
    رایزنی وزرای امور خارجه آمریکا و آلمان پیرامون اوضاع میان روسیه و اوکراین

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری تاس، ند پرایس، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در توییتی نوشت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در لیورپول با آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه جدید آلمان دیدار و درباره اقدامات تهاجمی روسیه نسبت به اوکراین، همکاری در حوزه اقلیمی و اولویت‌ها برای ریاست آلمان بر گروه هفت در سال ۲۰۲۲ مذاکره کردند.

    این گفت‌وگو پیش از نشست وزرای امورخارجه گروه هفت که قرار است ۱۱ تا ۱۲ دسامبر (۲۰ تا ۲۱ آذرماه) در لیورپول برگزار شود، صورت گرفت.

    اخیرا موضوع “حمله احتمالی” روسیه به اوکراین در غرب و کی‌یف مرتبا مطرح شده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین چنین اطلاعاتی را پوچ، بی‌پایه و اساس و تشدیدکننده تنش ها دانست و تاکید کرد که روسیه برای هیچ کشوری یک تهدید نیست. در همین حال، وی احتمال اقدامات تحریک‌آمیز به منظور توجیه چنین ادعاهایی را رد نکرد و هشدار داد که تلاش‌ها برای حل مشکل در جنوب شرق اوکراین از طریق زور، پیامدهای بسیار جدی به همراه خواهد داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *