×
×
جدیدترین‌‌ها

روسیه مصرانه به دنبال پاسخ مناسب کشورهای غربی درباره پرونده ناوالنی است

  • کد نوشته: 26421
  • آبان 10, 1400
  • نماینده روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی تاکید کرد، مسکو مصرانه به دنبال پاسخ‌های مناسب از سوی فرانسه، سوئد، انگلیس و آلمان در رابطه با پرونده منتقد سرسخت رئیس جمهور روسیه است.
    روسیه مصرانه به دنبال پاسخ مناسب کشورهای غربی درباره پرونده ناوالنی است

    به گزارش نخست نیوز، به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر شولگین، نماینده روسیه در سازمان منع تسلحات شیمیایی به بیست و ششمین کنفرانس کشورهای عضو این سازمان گفت: سرنخ‌هایی از تحریک و سیاسی کردن کل ماجرای الکسی ناوالنی، منتقد دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وجود دارد.

    وی افزود: ما مصرانه به دنبال پاسخ‌های فرانسه، سوئد، انگلیس و آلمان هستیم و هر کار بتوانیم برای روشن شدن حقیقت این پرونده مبهم انجام خواهیم داد.

    شولگین تاکید دارد که این چهار کشور مذکور در پاسخ دادن به سوالات روسیه ناکام بوده‌اند در حالی که دبیرخانه فنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی پیشنهاد مسکو برای بررسی مشترک بیومتریال‌های ناوالنی را که در اختیار این سازمان و روسیه قرار گرفته بود، رد کرد.

    پیش‌تر بیش از ۵۰ کشور از جمله آمریکا و انگلیس بیانیه‌ای را در سازمان منع تسلیحات شیمیایی صادر کرده و مدعی شدند که روسیه مسئول استفاده از یک ماده شیمیایی علیه الکسی ناوالنی است و از مسکو خواستند تا طبق قوانین کنوانسیون تسلیحات شیمیایی توضیحاتی را در رابطه با این موضوع ارائه دهد.

    ناوالنی در تاریخ ۲۰ اوت سال ۲۰۲۰ میلادی پس از بیهوش شدن در پروازی از شهر تومسک به مسکو در یکی از بیمارستان‌های محلی شهر اومسک سیبری بستری شد. وی در تاریخ ۲۲ اوت برای ادامه درمان به بیمارستانی در برلین منتقل شد.

    دولت آلمان دوم سپتامبر مدعی شد که ناوالنی با ماده سمی از خانواده نوویچوک مسموم شده است. برلین مدعی شد که آزمایشگاه‌ها در فرانسه و سوئد این نتایج را تائید کردند.

    این در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین بارها اشاره کرده که هیچ ماده سمی در سیستم ایمنی ناوالنی تا پیش از انتقالش به برلین شناسایی نشده بود. وی همچنین بر آمادگی مسکو برای همکاری تمام عیار با آلمان تاکید کرده است.

    برچسب ها الکسی ناوالنی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *