×
×
جدیدترین‌‌ها

دو نشانه کمبود ویتامین D

  • کد نوشته: 24895
  • آبان 26, 1400
  • عملکرد مطلوب اندامهای بدن انسان به وجود سطح کافی از ویتامین D بستگی دارد که می توان این ماده مغذی را از طریق نوع غذای مصرفی، مکملها و قرار گرفتن در معرض نور خورشید تامین کرد.
    دو نشانه کمبود ویتامین D

    به گزارش نخست نیوز ، قرار گرفتن در معرض آفتاب یکی از بهترین و طبیعی ترین روشها برای افزایش سطح ویتامین D در بدن است.

    اغلب اوقات فواید ویتامین ها و مواد معدنی نادیده گرفته می شود و زمانی کمبود این مواد در بدن جدی گرفته می شود که یک تغییر شدید در بدن مشاهده یا فرد دچار ناراحتی و درد خاصی شود. ویتامین D همچنین نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان‌ها، کاهش اضطراب و تقویت وضعیت کلی سیستم ایمنی دارد.

    نقش ویتامین D

    سطح کافی از ویتامین D به تنظیم جذب کلسیم و فسفر در بدن کمک می کند، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد، با عفونت ها و بیماری های مختلف مقابله کرده و همچنین رشد و تکامل طبیعی استخوان ها و دندان ها را تسهیل می کند. علاوه بر این، ویتامین D به کاهش استرس و اضطراب کمک کرده و خلق و خو را متعادل می کند.

    همچنین طبق بررسی ها، وجود سطح کافی از این ویتامین می تواند در کاهش وزن نقش داشته باشد.

    سطح پایین ویتامین D موجب بروز مشکلات جسمی می شود

    در حالی که فواید ویتامین D گسترده است، برخی مشکلات جسمی ممکن است از کمبود این ویتامین D ایجاد شود. بخصوص در طول فصل زمستان که به دلیل شرایط آب و هوایی ممکن است دریافت نور کافی خورشید دشوار باشد. علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که علائم نشان دهنده کمبود این ویتامین، واضح و آشکار نباشد.

    روزنامه “تایمز آو ایندیا” در این مقاله به دو مورد از نشانه های کمبود ویتامین D اشاره کرده که باید نسبت به آنها دقت داشت.

    خستگی و ضعف: افرادی که از کمبود ویتامین D رنج می برند، اغلب از خستگی و ضعف عمومی شکایت دارند که توانایی آنها را در انجام کارهای روزانه محدود می کند.

    درد استخوانی: وقتی صحبت از ویتامین D به میان می‌آید، از آن به عنوان درمان «راشیتیسم» یاد می کنند؛ اختلالی که منجر به ضعیفی و نرمی استخوان‌ در کودکان می‌شود. از نظر علمی، ویتامین D به جذب کلسیم و فسفر کمک می کند که به نوبه خود در شکل گیری و تقویت استخوان ها نقش دارند. در بزرگسالان، ضعیفی و نرمی استخوانها ممکن است با عارضه ای به نام استئومالاسی (نرمی استخوان) همراه باشد که می تواند ناشی از کمبود ویتامین مزبور باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *