×
×
جدیدترین‌‌ها

کشورهای جنوب خلیج فارس با ساخت جزایر مصنوعی به‌دنبال توسعه مرز دریایی علیه ایران هستند

  • کد نوشته: 24298
  • آبان 20, 1400
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: متأسفانه برخی کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس با ایجاد جزایر مصنوعی پله‌ پله مرزهای دریایی خود را به سوی کشورهای دیگر توسعه می‌دهند که می‌تواند تبعات سیاسی و امنیتی برای جمهوری اسلامی داشته باشد.
    کشورهای جنوب خلیج فارس با ساخت جزایر مصنوعی به‌دنبال توسعه مرز دریایی علیه ایران هستند

    به گزارش نخست نیوز ، سمیه رفیعی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ، درباره خاک و نخل فروشی در استان‌‌های جنوبی کشور اظهار داشت: طبق قانون حفاظت از خاک، هر نوع خاک‌فروشی و قاچاق خاک ممنوع است و برخورد شدیدی با متخلفین صورت می‌گیرد ضمن اینکه در متن صریح قانون هم به آن اشاره شده که محافظت از خاک وظیفه‌ای حاکمیتی است.

    وی افزود: هر یک سانتی‌متر خاک صدها سال طول می‌کشد که ایجاد شود لذا نباید با منابع خودمان، توسعه‌گرایی کشورهای جنوب خلیج فارس را منجر شویم. این در حالی است که همین کشورهای عربی جنوب خلیج فارس با ایجاد جزایر مصنوعی حریم مرز دریایی خود را جلوتر می‌آورند و می‌گویند این مساحت در زمره مرزهای کشورشان محسوب می‌شود.

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: متأسفانه برخی کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس با ایجاد جزایر مصنوعی پله‌ پله مرزهای دریایی خود را توسعه می‌دهند که می‌تواند تبعات سیاسی و امنیتی برای جمهوری اسلامی در پی داشته باشد.

    رفیعی عنوان کرد: قاچاق خاک از ایران به کشورهای عربی جدا از اینکه تبعات محیط زیستی دارد بایستی به تبعات سیاسی و  امنیتی آن این موضوع هم توجه داشته باشیم.

    وی خاطرنشان کرد: وقتی یک کشور تلاش می‌کند مرز دریای خود را به سمت کشورهای دیگر توسعه دهد این موضوع را در زمره قوانین بین‌المللی می‌داند و تلاش می‌کند دست کشور شاکی را در عرصه‌های حقوق بین‌الملل ببندد. لذا بایستی با جدیت و قاطعیت با توسعه‌گری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در ایجاد جزایر مصنوعی مقابله کرد.

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره صادرات نخل‌های کشورمان به کشورهای عربی گفت: اگر شرایط نخل‌ها به گونه‌ای است که امکان خشک شدن آنها وجود دارد شاید صادرات منطقی نخل‌ها به شرطی که طبق تمامی ضوابط و قوانین محیط زیستی باشد چاره‌ای غیر از این نباشد اما باید به گونه‌ای تصمیم‌گیری کرد که بتوان ذخایر طبیعی خود را در داخل کشور حفظ کرده و مانع از خروج آن شویم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *