×
×
جدیدترین‌‌ها

درخواست پاکستان و چین از جامعه جهانی برای کمک به افغانستان

  • کد نوشته: 22861
  • آبان 5, 1400
  • رهبران پاکستان و چین در یک فراخوان مشترک و نادر از جامعه جهانی خواستند تا به سرعت کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی به افغانستان که در حال حاضر با کمبود غذا و دارو مواجه است، ارسال کنند.
    درخواست پاکستان و چین از جامعه جهانی برای کمک به افغانستان

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از آسوشیتدپرس، عمران خان، نخست وزیر پاکستان و شی جینپینگ، رئیس جمهور چین تلفنی درخصوص افغانستان گفت‌وگو کردند و پس از آن اعلام کردند که مردم افغانستان به کمک بین‌المللی برای برطرف کردن مشکلات خودشان و جلوگیری از بی ثباتی و بازسازی کشورشان پس از خروج آمریکا و به دست گرفتن قدرت طالبان در ماه اوت نیاز دارند.

    آخرین تحولات یک روز پس از دیدار وانگ یی، وزیر امور خارجه چین با نمایندگان طالبان در قطر برای بحث درخصوص طیف وسیعی از موضوعات رخ داد.

    پاکستان و چین مدت زمان طولانی است که متحدان یکدیگر محسوب می‌شوند و طی دو ماه اخیر آن‌ها کمک‌های بشردوستانه خود را به کابل ارسال کرده‌اند.

    پاکستان از جامعه جهانی می‌خواهد که دارایی‌های افغانستان را آزاد کند تا کابل بتواند از پول خود برای جلوگیری از تشدید بحران استفاده کند.

    در حال حاضر، دولت طالبان به ذخایر ۹ میلیارد دلاری بانک مرکزی افغانستان که بیشتر آن در اختیار “فدرال رزرو نیویورک” است، دسترسی ندارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *