×
×
جدیدترین‌‌ها

ساعت ۲۵
درد دندان و درد بی پولی!

  • کد نوشته: 22482
  • مهر 29, 1400
  • نخست نیوز – محمد‌ باقر عطاریانی_ خدا کند هیچ وقت درد دندان نگیرید و اگر هم گرفتید، پول به میزان کافی داشته باشید. بی تعارف باید گفت که هزینه‌های دندانپزشکی به حدی بالاست که قشر مرفه هم در برابر آن کم می‌آورد وای بحال سایرین. ما ایرانی‌ها دندان سالمی در دهان نداریم و جالب اینکه […]

    درد دندان و درد بی پولی!

    نخست نیوز محمد‌ باقر عطاریانی_ خدا کند هیچ وقت درد دندان نگیرید و اگر هم گرفتید، پول به میزان کافی داشته باشید. بی تعارف باید گفت که هزینه‌های دندانپزشکی به حدی بالاست که قشر مرفه هم در برابر آن کم می‌آورد وای بحال سایرین.

    ما ایرانی‌ها دندان سالمی در دهان نداریم و جالب اینکه بیمه‌ ها حتی بیمه‌های تکمیلی هیچ خدماتی نمی‌دهند.یک آمار عجیب از وضعیت دندان‌های ما در کشور نشان می‌دهد که در این بخش اوضاع خوبی نداریم.

    بیش از ۵۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال دندان ندارند،

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: امروزه در کشور ما به دلایل متعدد، پوسیدگی دندان به عنوان یک معضل جدی مطرح است متاسفانه در افراد بالای ۶۵ سال در ایران بیش از ۵۵ درصد افراد دندان ندارند. در ۳۰ تا ۴۰ سالگی که سنین برجسته فعالیت اجتماعی است، بین ۱۲ تا ۱۳ دندان در هر فرد از بین رفته است.

    زالی ادامه داد: هر شهروند ایرانی حداقل ۶ دندان پوسیده دارد. بعد از ۱۲ سالگی هر فرد بین ۲ تا ۵ دندان پوسیده دارد همچنین ۸۷ درصد کودکان زیر ۶ سال دندان‌های پوسیده دارند. متاسفانه نگاه ما به دندان شیری نگاهی بسیار غیرعلمی است. بسیاری از افراد جامعه فکر می‌کنند دندان شیری یک دندان موقت قابل جایگزینی است این در حالی است که امروزه دندان ‌شیری از یک جایگاه هویتی بیولوژیک کاملاً استثنایی مثل دندان دائمی برخوردار است.

    به راستی با این اوضاع باید دعا کرد که هیچگاه دندان درد نگیریم!

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *