×
×
جدیدترین‌‌ها

تحقق جهش تولید با مشارکت بخش خصوصی

  • کد نوشته: 96661
  • فروردین 30, 1403
  • تعیین شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و تبیین دقیقی که مقام معظم رهبری در بیانات بعدی درباره آن انجام دادند، بار دیگر فرصتی را برای بیان پیشنهادها و مطالبات بخش خصوصی ایجاد کرد.
    تحقق جهش تولید با مشارکت بخش خصوصی

    نخست نیوز، علی پاکبازخسرو شاهی_فعالان اقتصادی معتقدند که جهش تولید در ایران امکان‌پذیر است اما تداوم آن‌ دارای اهمیت فراوان است و بستگی به فراهم کردن زمینه برای سرمایه‌گذاری با مقیاس وسیع در کشور دارد. باید مسوولان نظام زیرساخت‌ها را فراهم کنند و همکار بخش خصوصی باشند. سرمایه‌گذاری مولد، به‌ویژه در بخش حقیقی، پیچیده‌ترین فعالیت اقتصادی است. تامین سرمایه در گردش و ده‌ها فعالیت پراهمیت دیگر فقط و فقط توسط فعالان اقتصادی که تجربه و دانش کافی دارند و قدرت پذیرش انواع ریسک‌ها را نیز دارند قابل انجام است. در تمامی کشورهای پیشرفته نظام اداری و مالی و حتی سیاست داخلی و خارجی در خدمت بسترسازی و هموار کردن مسیر برای مشارکت مردم و بخش خصوصی در اقتصاد می‌باشد و مسوولان بایستی برای نجات اقتصاد کشور، به برنامه‌‌‌های بخش خصوصی اعتماد کنند. امروزه مسوولان به این مهم پی برده‌‌‌اند که تنها راه نجات اقتصاد کشور، استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی است و باید به برنامه‌‌‌های بخش خصوصی اعتماد بیشتری داشته باشند. همه مسوولان باید همراه با بخش خصوصی باشند تا بتوانند در مسیر توسعه اقتصادی گام‌‌‌های موثری بردارند.

    طبیعی است که بخش خصوصی و اتاق ایران به‌تنهایی نمی‌‌‌توانند در مسیر پیشبرد اهداف اقتصادی حرکت کنند. سال گذشته، شاهد افت صادرات و افزایش نرخ ارز بودیم. بنابراین نیازمند برنامه‌‌‌ریزی دقیق‌‌‌تر و کارآمدتر هستیم. به‌طور مثال بانک‌های استانی اعلام کردند که امکانات برای اعطای این تسهیلات را ندارند. پس باید از مرکز، دستورالعمل اعطای تسهیلات را مدیران ابلاغ کنند . درباره صندوق توسعه ملی هم اعلام‌شده بود که تنها به‌صورت ارزی تسهیلات پرداخت می‌کند. بنابراین رغبت این صندوق به سمت مشارکت در پروژه‌‌‌هاست.همچنین منابعی که در تبصره ۲ بودجه مصوب شده بود ،  در اختیار تولید قرار نگرفت و با این شرایط مانند سال‌های قبل تسهیلاتی پرداخت نشد. در این زمینه باید تیمی از اتاق ایران با همکاری اتاق‌‌‌های سراسر کشور درروند ارایه تسهیلات، اختیار بگیرند و نظارت داشته باشند.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *