×
×
جدیدترین‌‌ها

تنش‌زایی مجدد دهلی در کشمیر؛ پلیس هند ۳۰۰ نفر را بازداشت کرد

  • کد نوشته: 21454
  • مهر 18, 1400
  • نیروهای امنیتی هند به بهانه برخی حوادث مشکوک در کشمیر و ادعای هدف قرار گرفتن اقلیت‌های مذهبی، ۳۰۰ نفر از ساکنان این منطقه مسلمان‌نشین را بازداشت کرد.
    تنش‌زایی مجدد دهلی در کشمیر؛ پلیس هند ۳۰۰ نفر را بازداشت کرد

    به گزارش نخست نیوز ، دو مقام پلیس هند روز شنبه خبر دادند نیروهای امنیتی در منطقه کشمیر بیش از ۳۰۰ نفر را بازداشت کرده اند.

    بهانه نیروهای امنیتی هندی برای تنش‌زایی جدید در کشمیر، برخی حوادث مشکوک طی هفته اخیر شامل کشته‌شدن سه هندو و یک سیک در منطقه مسلمان‌نشین کشمیر است.

    پلیس هند نیز با بهره‌برداری از این بهانه و ادعای اینکه اقلیت‌های مذهبی در کشمیر هدف قرار گرفته‌اند، به این منطقه یورش آورده و با سرکوب ساکنان، حداقل سیصد نفر را بازداشت کردند.

    به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک پلیس هند که خواست نامش فاش نشود، با ادعای اینکه طی سال جاری ۲۸ نفر از اقلیت‌های مذهبی در کشمیر کشته شده‌اند،‌گفت:‌«طی دو روز گذشته نیز بیش از ۳۰۰ نفر برای بازجویی در سراسر کشمیر بازداشت شده‌اند».

    وی همچنین افزود، افراد بازداشت‌شده شامل اعضای سازمان «جماعت اسلامی» و حزب «کنفرانس حریت» می‌شود.

    به نوشته رویترز، پلیس هند مدعی است گروه‌های مسلحی کوچکی که تحت حمایت پاکستان هستند، شهروندان عالی و سیاسیون را در کشمیر هدف قرار می‌دهند.

    این در حالی است که دولت پاکستان هرگونه کمک به گروه‌های مسلح در کشمیر را رد کرده و می‌گوید تنها از مردم کشمیر حمایت معنوی و دیپلماتیک می‌کند.

    چندی پیش، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان گفته بود: «امیدوارم روزی فرا برسد که مردم کشمیر، پاکستان را به جای هند انتخاب کنند و ما به آنها این حق را خواهیم داد که یا مستقل بمانند یا بخشی از پاکستان شوند».

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *