×
×
جدیدترین‌‌ها

کشور با کمبود پرستار مواجه است/ استخدام در صورت کسب مجوز

  • کد نوشته: 2057
  • مهر 30, 1397
  • سمنان – معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت بابیان اینکه کشور با کمبود پرستار و کمک پرستار مواجه است، گفت: جذب نیروی جدید نیازمند مجوز از سوی برنامه و بودجه است. ابراهیم گلمانی در گفتگو با گشت و گذار در حاشیه دیدار از مراکز بهداشتی و درمانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی سمنان، بابیان […]

    کشور با کمبود پرستار مواجه است/ استخدام در صورت کسب مجوز


    سمنان – معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت بابیان اینکه کشور با کمبود پرستار و کمک پرستار مواجه است، گفت: جذب نیروی جدید نیازمند مجوز از سوی برنامه و بودجه است.

    ابراهیم گلمانی در گفتگو با گشت و گذار در حاشیه دیدار از مراکز بهداشتی و درمانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی سمنان، بابیان اینکه برای خدمت‌رسانی توسط پرستاران استانداردهایی تعریف‌شده است، تأکید کرد: ما در کشور کمبود پرستار داریم و اعداد و ارقام با کمیت‌های استاندارد نمی‌خواند اما این امر باعث نمی‌شود که کیفیت خدمات وزارت بهداشت پائین آید.

    وی افزود: استخدام نیروی پرستار نیازمند مجوز سازمان مدیریت، برنامه‌وبودجه است و وزارت بهداشت نمی‌تواند درباره استخدام نیرو، خودش تصمیم بگیرد.

    رایزنی با سازمان برنامه و بودجه

    معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، گفت: درصورتی‌که سازمان مدیریت، برنامه‌وبودجه به ما اعلام مجوز کند، می‌توانیم استخدام پرستار داشته باشیم و در غیر این صورت خیر، که متأسفانه فعلاً این نهاد با مشکل کمبود بودجه روبرو است.

    گلمانی افزود: بااینکه در کشور کمبود پرستار مشهود است اما به تمام مراکز بهداشتی درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ‌شده که مطلوب بودن خدمات پرستاران و مراقبت از بیماران می‌بایست باکیفیت بالا باشد.

    وی در پاسخ به سؤالی که درنهایت تکلیف استخدام پرستاران جدید چه می‌شود، گفت: طی رایزنی‌هایی که وزارت‌خانه و کمیسیون بهداشت با سازمان برنامه بودجه شده، مقرر شد تا کارگروهی را تشکیل و برای استخراج تعداد نیروهای پرستار موردنیاز در کشور اقدام کنیم تا آماری درست در اختیار داشته و سپس با سازمان برنامه بودجه رایزنی کنیم.

    معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، گفت: خوشبختانه پرستاران در تمام نقاط کشور بیش از ظرفیتشان هم در این شغل شریف نیرو و وقت می‌گذارند که خوشبختانه شاهد رضایت خوبی نیز از سوی مردم هستیم که باید از این قشر قدردانی کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *