×
×
جدیدترین‌‌ها

پژمانفر:
متخلفین در حوزه مدیریت منابع آبی به قوه قضائیه معرفی می‌شوند

  • کد نوشته: 20260
  • مهر 1, 1400
  • نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: متخلفین در حوزه مدیریت منابع و مصارف آب کشور در وزارت نیرو به قوه قضائیه معرفی می‌شوند، هر چند اگر در دولت‌های قبل مشغول به کار بوده باشند.
    متخلفین در حوزه مدیریت منابع آبی به قوه قضائیه معرفی می‌شوند

    به گزارش نخست نیوز ، کارگروه کمیسیون اصل نود مجلس به ریاست حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نایب رئیس این کمیسیون از نیمه مهر برای بررسی عملکرد وزارت نیرو در حوزه مدیریت منابع و همچنین مصارف آب در کشور در وزارت نیرو مستقر می‌شوند.

    حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ضمن اعلام این خبر افزود: در بررسی‌هایی که پس از استقرار کارگروه در وزارت نیرو انجام می‌شود، بحث مدیریت منابع آبی کشور و همچنین مصرف این منابع مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

    وی افزود: امروز به دلیل تغییر اقلیم در تمامی کره زمین، در همه کشورها منابع و مصارف آبی خود را مدیریت می‌کنند و شاهد عملکرد همراه با برنامه آنها در این حوزه هستیم.

    نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: متأسفانه در کشور ما بحث مدیریت منابع آبی هنوز جدی گرفته نشده و آثار و نتایج بحران‌هایی که ما امروز با آن به ویژه در حوزه آب‌های زیرزمینی مواجه هستیم، در آینده گریبانگیر مردم و کشور خواهد شد.

    پژمانفر خاطرنشان کرد: امروز اگر دریاچه ارومیه روبه خشکی می‌رود، همه خطر آن را احساس می‌کنیم اما در حوزه منابع زیرزمینی این گونه نیست و وقتی در جایی آب‌های زیرزمینی آنقدر برداشت می‌شود که ما شاهد نشست زمین هستیم، خطری که در آینده ما را تهدید می‌کند برایمان ملموس نیست.

    وی افزود: امروز ما از کندن چاه‌های کوتاه برای رسیدن به آب به کندن چاه‌هایی با عمق 300 متر و حتی چاه‌های ژرف رسیده‌ایم و این خود یک زنگ خطر برای ما به خاطر کم شدن منابع زیرزمینی آب به شمار می‌رود.

    نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: پس از انجام بررسی‌ها، متخلفان در بحث مدیریت منابع و مصارف آب در وزارت نیرو به قوه قضائیه معرفی خواهند شد هر چند این افراد در دولت‌های قبل مشغول به کار بوده باشند و امروز سمتی نداشته باشند و البته این گونه برمی‌آید که این موضوع مقصران و متخلفان زیادی را خواهد داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *