×
×
جدیدترین‌‌ها

امیرعبداللهیان:
تامین واکسن کرونا از اولویت‌های بالای وزارت خارجه است

  • کد نوشته: 18994
  • شهریور 16, 1400
  • نخستین نشست هم اندیشی وزارت امور خارجه و مسئولین اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار شد.
    تامین واکسن کرونا از اولویت‌های بالای وزارت خارجه است

    به گزارش نخست نیوز ، نخستین نشست هم اندیشی وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران بعداز ظهر روز دوشنبه ١۵ شهریوربه میزبانی حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ، معاون دیپلماسی اقتصادی و مدیران کل وزارت امور خارجه برگزار شد.
    غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران، روسا و اعضای اتاقهای مشترک بازرگانی ایران و کشورهای همسایه و همچنین برخی کشورهای مهم طرف تجاری کشورمان مدعوین این نشست در وزارت امور خارجه بودند.

    شافعی ضمن تشکر از وزیر امور خارجه کشورمان بخاطر این دعوت، جلسه هم اندیشی مزبور را اولین ابتکار و جلسه برگزار شده وزارتخانه های دولت سیزدهم با بخش خصوصی ذکر کرد و آن را مهم و نشانگر نگاه پررنگ وزارت‌خارجه به فعالیت‌های بخش خصوصی دانسته، خواهان تداوم برگزاری متناوب این نشست در ماههای آینده شد.

    فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشورمان، دیدگاههای خود در زمینه توسعه روابط تجاری با دیگر کشورها، خصوصا همسایگان و طرفهای تجاری اصلی را بیان داشته، خواهان حمایت هرچه بیشتر وزارت‌خارجه از نقش بخش خصوصی در توسعه مراودات اقتصادی با دیگر کشورها بالاخص در موقع برگزاری کمیسیون‌های مشترک شدند.

    در ادامه این نشست معاون دیپلماسی اقتصادی و مدیران کل حوزه های منطقه ای وزارت امور خارجه نیز در پاسخ به مطالب مطروحه از سوی فعالان بخش خصوصی به تشریح نقطه نظرات خود پرداختند.

    امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در جمعبندی نخستین نشست با فعالان اقتصادی و مسئولین اتاق ایران، بخش خصوصی را موتور محرک روابط میان کشورها، و حلقه های تجاری و اقتصادی را عاملی کمک کننده در پایایی سیاست خارجی و مقوّم آن ارزیابی کرد و بر عزم وزارت خارجه در حمایت از نقش و مشارکت دهی هرچه بیشتر بخش خصوصی در مراودات با کشورها تاکید نمود.
    امیرعبداللهیان تامین واکسن کرونا را از اولویت های بالای وزارت خارجه ذکر کرد و اقدامات این وزارت در شتاب دهی فراوان به تامین واکسن مورد نیاز کشورمان در روزهای گذشته را تشریح کرد و گفت از همکاری بخش خصوصی در این زمینه استقبال می کنیم.

    تشکیل کمیته مشترک بین “وزارت امور خارجه”، “وزارت صنعت معدن و تجارت” و “اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران”، در نظر گرفتن جایگاه واقعی برای بخش خصوصی در کمیسیونهای مشترک همکاری های اقتصادی، تداوم چنین جلسات هم اندیشی و حضور رییس اتاق بازرگانی در جلسات شورای معاونین وزارت امور خارجه به تناسب موضوعات اقتصادی مطروحه و در اولویت قرار دادن موضوعات مرتبط به سامان دهی پایانه های مرزی و تحکیم زیرساختهای کشور که ارتقاء دهنده صادرات کشور باشد، از دیگر مباحث مطروحه در خلال جمع‌بندی ارائه شده از سوی امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *