×
×
جدیدترین‌‌ها

شکارچیان پرندگان کمیاب درگلستان به دام افتادند

  • کد نوشته: 1893
  • مهر 28, 1397
  • ‌در ۱۰۰روز گذشته، ۲۱ نفر اعضای ۱۱ گروه شکار غیرمجاز قبل از هر گونه صید و زنده گیری پرندگان با ارزش و کمیاب از سوی محیط بانان در غرب استان گلستان دستگیر و به دام قانون افتادند. به گزارش گشت و گذار مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست منطقه با […]

    شکارچیان پرندگان کمیاب درگلستان به دام افتادند


    ‌در ۱۰۰روز گذشته، ۲۱ نفر اعضای ۱۱ گروه شکار غیرمجاز قبل از هر گونه صید و زنده گیری پرندگان با ارزش و کمیاب از سوی محیط بانان در غرب استان گلستان دستگیر و به دام قانون افتادند.

    به گزارش گشت و گذار مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست منطقه با تشکیل پرونده شکارچیان متخلف را به محاکم قضایی تحویل دادند.

    به گفته امیر عبدوس، از متخلفان شکار یک خودرو، ۹دستگاه موتورسیکلت پرقدرت و تعدادی دوربین چشمی و تله مخصوص(شبچه) و بیش از ۲۵ قطعه پرنده طعمه کشف و ضبط شد.

    وی تاکید کرد که اعضای این گروه ها قبل از هرگونه موفقیت در صید و زنده گیری پرندگان شکاری دستگیر شدند.

    حوزه استحفاظی حفاظت محیط زیست غرب و شمال غرب گلستان به دلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر بفرد دشتی و مرتعی در مسیر مهاجرت پرندگان شکاری واقع بوده و همه ساله از اوایل شهریور تا آذر ماه میزبان این گونه های با ارزش و حمایت شده، است.

    پرندگان شکاری غذای خود را از طریق صید پرندگان و یا حیوانات دیگر(خزندگان و جوندگان) و با استفاده از توانایی های خاص از قبیل سرعت عمل و بینایی بالا و داشتن منقار و چنگال قوی به دست می آورند.

    این پرندگان با توجه به اینکه در رأس هرم غذایی قرار دارند از نظراکولوژیک حائز اهمیت بوده و به عنوان مبارزه گر بیولوژیک در دفع آفات وامراض اراضی زراعی و گونه های مرتعی عمل می کنند.

    بندرترکمن و گمیشان هر یک با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در غرب و شمال غرب استان گلستان واقع هستند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *