×
×
جدیدترین‌‌ها

با تعیین وقت قبلی به تماشای این آثار بروید

  • کد نوشته: 17813
  • شهریور 3, 1400
  • «مجموعه تابستانه» عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی، حجم و عکس از هنرمندان پنج گالری است که همگی بر دیوارهای یک گالری، به نمایش درمی آیند. در حقیقت در این نمایشگاه، گالری شیرین در کنار نمایش آثار منتخب تابستانه خود، میزبان آثاری از گالری های اعتماد، اُ، طراحان آزاد و هما هم بوده است.
    با تعیین وقت قبلی به تماشای این آثار بروید

    نخست نیوز گزارشی از برخی آثار موجود در این نمایشگاه ارائه داده است. ضمن اینکه با توجه به محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، مدیر گالری شیرین در گفت‌وگویی با ایسنا بر این واقعیت تاکید کرده است که با توجه به شیوع گسترده ویروس مهلک، اجازه فعالیت برای بازدید عمومی ندارند، و «بازدید فقط با وقت قبلی انجام می‌گیرد.»

    البته این گالری علاوه بر بازدید حضوری که فقط با وقت قبلی انجام می‌گیرد به منظور ادامه فعالیت، بازدید مجازی را نیز در نظر گرفته است که به گفته مدیر گالری شیرین بازخورد خوبی نیز داشته است.

    «مجموعه تابستانه» در دو طبقه به نمایش آثار هنرمندانی چون محسن احمدوند، حمیدرضا اندرز، مریم آیین، سپهر بختیاری، لادن بروجردی، طاهر پورحیدری، پگاه رجامند و… اختصاص دارد. چیدمان آثار در این نمایشگاه با توجه به سیاست‌های هر گالری انجام شده است؛ برای مثال گالری شیرین کارها را در خط وسط نصب کرده اما گالری طراحان با توجه به اینکه سیاستی متفاوت دارد تابلوها را در پایین‌تر از حد معمول نصب کرده است.

    در ادامه تصاویر برخی آثار این نمایشگاه به همراه توضیحی مختصر از اثر ارائه خواهد شد.

    تابلو عکسی که تصویر آن را کمی پایین‌ تر مشاهده می‌کنید، متعلق به معین شافعی از گالری شیرین است. نام این تابلو در ابعاد ۱۰۳×۱۷۰ سانتی‌متر «جگر گوشه دلبند» است و در توضیح آن آمده است: ابتیاع دستگاه فوتوغراف توسط پدر متوفایم توی چشم خیلی‌ها آمد؛ چشم زخم حسودان خرمن هستی ما را سوخت. از آنجا که آقا جانم اول از همه عکس مرا، یکتا جگر گوشه‌اش را برداشته بود، حالا از من و او همین عکس مانده یادگار، در قابی کهنه، در عمارتی متروک!

    اثر بعدی مجسمه‌ای است به نام «بیوه» که به سپهر بختیاری از گالری شیرین تعلق دارد. این مجسمه که از جنس برنز ساخته شده، متعلق به سال ۱۳۹۷ است.

    اثر بعدی که طراحی با مداد بر روی کاغذ است متعلق به اردشیر محصص از گالری شیرین است. این اثر بدون عنوان در ابعاد ۴۷×۳۳سانتی متر کشیده شده است. محصص طراح، کاریکاتوریست و نقاش ایرانی بود که طرح هایش زوایایی از جامعه را نشان می‌دهد، ورای ظاهر آن با خطوط لرزان، صاف و گاه هندسی. محصص خود دربارهٔ کارهایش گفته بود: «من آنچه را می‌بینم می‌کشم؛ به نظر من کاریکاتورها اسناد یک عصرند؛ همچنان که مدارک رسمی، اعلامیه‌های دولتی و گزارش‌های پارلمانی نیز چنین هستند.»

    اولین اثر در طبقه دوم گالری «درخت» است که به کوروش شیشه‌گران تعلق دارد. این اثر که در ابعاد ۷۰×۴۷ سانتی متر کشیده شده است، متعلق به سال ۱۳۹۷ و گالری شیرین است.

     

    کوروش شیشه‌گران زادهٔ ۱۳۲۴ در قزوین، نقاش، گرافیست و معمار داخلی، دانش آموخته هنرستان هنرهای زیبای تهران (۱۳۴۶) و دانشکده هنرهای تزئینی (دانشگاه هنر ۱۳۵۲) در رشته معماری داخلی است. شیشه گران دریافت تقدیرنامه از سازمان ملل متحد به خاطر طراحی پوستر «صلح در لبنان» را در کارنامه فعالیت های هنری اش دارد.

    اثر بعدی متعلق به حامد نوروزی از گالری شیرین است. این تابلونقاشی با تکنیک رنگ روغن روی بوم، در سال ۱۴۰۰، در ابعاد ۱۷۵×۱۷۵ سانتی متر کشیده شده است.

    تابلو بعدی که رنگ روغن بر روی بوم است، به شهره مهران از گالری اعتماد تعلق دارد. این اثر که متعلق به سال ۱۳۹۹ است، در ابعاد ۱۰۰×۱۷۰ سانتی متر کشیده شده است.

    اثر بعدی به نام «نردبان» به پیمان شفیعی‌زاده از گالری اعتماد تعلق دارد. این اثر که متعلق به سال ۱۴۰۰ است، متعلق به پروژه وتن است.

    آثاری که تصویر آن را در پایین‌تر مشاهده می‌کنید، متعلق به پگاه رجامند از گالری «اُ» است. این دو تابلو یکی در ابعاد ۱۰۰×۷۰ سانتی متر و دیگری در ابعاد ۸۰×۱۲۰ سانتی‌متر، در سال ۹۹ با تکنیک پاستل و ذغال روی کاغذ کشیده شده است.

    در ادامه همچنین تصاویر برخی آثار مربوط به گالری طراحان آزاد را مشاهده می‌کنید:

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *