×
×
جدیدترین‌‌ها

کارشناس کشتی: استرس المپیک بر عملکرد آزادکاران تاثیر گذاشته بود

  • کد نوشته: 16013
  • مرداد 16, 1400
  • کاپیتان سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران گفت: بدن ملی‌پوشان کشتی آزاد کشورمان در بازی‌های المپیک آن طور که باید شاداب نبود و استرس المپیک بر عملکرد آنها تاثیرگذار گذاشته بود.
    کارشناس کشتی: استرس المپیک بر عملکرد آزادکاران تاثیر گذاشته بود

    به گزارش نخست نیوز، سیدمراد محمدی افزود: ما در کشتی یکی از بهترین تیم‌های دنیا هستیم و باید این را در نتایج نیز نشان دهیم. نمی‌شود بگوییم تیم خوب و مقتدری هستیم اما عملکردمان به نتیجه ختم نشود. واقعیت این بود که خود من قبل از شروع بازی‌های المپیک انتظار نتایج به مراتب بهتری داشتم اما این انتظارات برآورده نشد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

    وی در مورد علل و اتفاقاتی که در پیرامون کشتی ایران در المپیک روی داد، گفت: برخی از این مسایل فنی هستند که من نمی‌توانم به آن ورود پیدا کنم، اما به نظرم بدن بچه‌ها آنطور که باید شاداب نبود و استرس المپیک بر عملکرد آنها تاثیرگذار گذاشت. در مورد بحث‌های روانشناسی هم به نظرم خوب نبودیم و این مساله باید در دستور کار مسوولان قرار بگیرد، یک تیم حرفه‌ای نیاز به نگاه و تدبیر حرفه‌ای دارد؛ یعنی باید همه چیز در حد عالی و حرفه‌ای باشد و از برنامه‌های سنتی دوری کرد.

    دارنده مدال طلای کشتی قهرمانی جهان یادآور شد: فراموش نکنیم حسن یزدانی در این دوره از بازی‌ها کشتی‌های خوبی گرفت و در فینال نیز همان کاری را کرد که کادر فنی از او خواسته بود اما در یک لحظه اسیر اتفاقات کشتی و اسیر حرفه‌ای‌گری تیلور آمریکایی شد و در یک قدمی طلای المپیک، به نقره رضایت داد. این که بیرون باشیم و بخواهیم یک ورزشکار را در چنین شرایطی قضاوت کنیم اصلا کار منطقی نیست و آنهایی که امروز یزدانی را به قضاوت گذاشتند باید بدانند این کار درست نیست تا در محیط و شرایط نباشیم، ماهیت موضوع را نمی‌توان درک کرد.

    دارنده مدال برنز المپیک در مورد رفتارهای یزدانی بعد از کشتی با دیوید تیلور آمریکایی تاکید کرد: من رفتارهای او را تایید نمی‌کنم اما وقتی فشار میلیون‌ها ایرانی، سال‌ها تمرین، استرس بازی‌ها و مسایلی از این دست را در کنار هم می‌گذاریم، شرایط و فضای سنگینی را می‌بینیم، به خصوص این که در چند ثانیه همه اتفاقات به ضرر شما باشد تحمل آن دیگر کار آسانی نیست و فرد باید به گونه‌ای خود را تخلیه کند، داد بزند یا گریه کند، اما قبول کنیم که تحمل آن همه فشار در یک لحظه کار سختی است و حسن یزدانی هم مانند همه انسان‌های دیگر، ظرفیت خاصی دارد که باید آن را ملاک قرار داد.

    سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان گفت: به نظر من قبل از آغاز بازی‌ها آنقدر به حسن یزدانی فشار آوردیم که عرصه بر او تنگ شد، ورزشکار نباید تا این حد تحت فشار باشد چرا که این فضای بدی که به وجود می‌آید حتی می‌تواند او را به بازنده‌ای قبل از شروع مسابقات تبدیل کند که متاسفانه این در مورد حسن یزدانی اتفاق افتاد. از سویی دیگر در این دوره از بازی‌های المپیک قضاوت‌های خوبی را داوری کشتی المپیک دیدیم و رییس کمیسیون داوری اتحادیه جهانی کشتی خیلی خوب این مساله را مدیریت کرد و چیدمان خوبی داشت. البته برخی به نحوه قضاوت داور مبارزه یزدانی و تیلور ایرادهایی گرفتند اما به نظرم اتفاق خاصی در این کشتی روی نداد و المپیک توکیو یکی از بهترین داوری‌های کشتی را به خود دید.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *