×
×
جدیدترین‌‌ها

انجام سالانه ۱۱۴۷عمل کاشت حلزون/پرداخت ۹۰درصد هزینه

  • کد نوشته: 1584
  • مهر 23, 1397
  • معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: در ۱۳ سال اخیر، ۸ مرکز جدید کاشت حلزون اضافه شده و تعداد اعمال جراحی در سال به ۱۱۴۷مورد کاشت حلزون افزایش یافته است. به گزارش گشت و گذار، قاسم جان بابایی، در نشست مشترک کمیته علمی کاشت حلزون شنوایی که به منظور بحث و تبادل نظر اعضای کمیته کاشت […]

    انجام سالانه ۱۱۴۷عمل کاشت حلزون/پرداخت ۹۰درصد هزینه


    معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: در ۱۳ سال اخیر، ۸ مرکز جدید کاشت حلزون اضافه شده و تعداد اعمال جراحی در سال به ۱۱۴۷مورد کاشت حلزون افزایش یافته است.

    به گزارش گشت و گذار، قاسم جان بابایی، در نشست مشترک کمیته علمی کاشت حلزون شنوایی که به منظور بحث و تبادل نظر اعضای کمیته کاشت در خصوص مشکلات بیماریابی، درمان، پیگیری و مسائل مالی بیماران کاشت حلزون شنوایی با معاونت امور اجتماعی، معاونت بهداشتی، سازمان بهزیستی، سازمان آموزش و پرورش استثنایی و موسسه خیریه بخشش در معاونت درمان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر، ۱۱ مرکز کاشت حلزون در کشور فعال است که تاکنون بیش از ۱۰ هزار عمل جراحی در این مراکز توسط کادر مجرب درمانی انجام شده است.

    وی افزود: از سال ۱۳۷۱ جراحی کاشت حلزون در کشور آغاز شده است. با مشارکت و همکاری شورای عالی پزشکی و هیات امنای ارزی و سازمان های مرتبط، در ۱۳ سال اخیر ۸ مرکز جدید کاشت حلزون اضافه شده و تعداد اعمال جراحی از ۱۷۴ عمل سالانه به ۱۱۴۷ عمل در سال رسیده است که نشان دهنده توان علمی تیم های درمانی این حوزه است.

    جان بابایی خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد از هزینه پروتز و هزینه درمان بیماران توسط وزارت بهداشت پرداخت می شود و مابقی توسط موسسه خیریه بخشش و سازمان بهزیستی که این همدلی و همراهی جای تقدیر و تشکر دارد، هزینه می شود.

    وی با بیان اینکه مدیریت هزینه ها در ارائه خدمات باید مد نظر قرار گیرد، گفت: در حال حاضر، تدوین گایدلاین ها و راهنماهای بالینی در این خدمت در دستور کار است که با ابلاغ آن و اجرای فرآیندها در بستر نقشه راه درمان و سطح بندی خدمات، منجر به ارائه خدمات با کیفیت به بیماران و دسترسی عادلانه به خدمات خواهد شد.

    در این نشست، از سامانه ثبت خدمات کاشت حلزون رونمایی به عمل آمد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *