×
×
جدیدترین‌‌ها

هزاران هکتار از اراضی اسپانیا در آتش سوخت

  • کد نوشته: 14815
  • مرداد 4, 1400
  • بحران آب‌وهوایی در میانه تابستان در حالی دامنگیر اروپا شده که هزاران هکتار از مناطقی در شمال تا جنوب اسپانیا، شاهد پیشروی شعله‌های آتش است.
    هزاران هکتار از اراضی اسپانیا در آتش سوخت

    به گزارش نخست نیوز به نقل از خبرگزاری افه، در جریان آتش‌سوزی‌های جنگلی در طول پایان هفته جاری در اسپانیا، هزاران هکتار از اراضی این کشور ویران شده اند.

    پیشروی آتش‌سوزی‌ها در ایالت کاتالونیا، نه تنها «وضعیت بحرانی» ایجاد کرده بلکه شماری از ساکنین این منطقه را از خانه‌هایشان بیرون رانده است.

    بر اساس اعلام سرویس‌های اورژانس، آتش‌سوزی در کاتالونیا واقع در شمال‌شرقی اسپانیا، به دنبال از بین بردن یکهزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی از جمله یک منطقه طبیعیِ حفاظت شده و محصولات کشاورزی، همچنان به صورت مهار نشده، بین شهرهای بارسلونا و تاراگونا در حال پیشروی است.

    شرایط نامساعد جوی از جمله وزش باد سبب شده تا عملیات اطفاء حریق برای آتش‌نشانان دشوار شود. نیروهای امدادگر نگرانند که در صورت ادامه این روند، حدود پنج هزار هکتار طعمه حریق شوند.

    به نوشته افه، در حال حاضر بیش از ۳۰۰ آتش‌نشان از جمله «واحد اورژانس نظامی» با پنجاه کامیون و ۱۵ بالگرد در این مناطق مستقر شده اند.

    با کمک نیروهای اورژانس، تا کنون دست‌کم ۱۶۸ نفر از ساکنان شهرهای کاتالونیا و بسیاری از ساکنان مناطق روستایی ناگزیر به ترک خانه‌هایشان شده اند.

    «پِره آراگونس» رئیس دولت منطقه ای کاتالونیا به دنبال گفت‌وگو با پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا پیرامون این فاجعه زیست محیطی از مردم خواست تا اطلاع ثانوی هر گونه فعالیت در مناطق طبیعی کاتالونیا را متوقف کنند.

    روزنامه محلی «ال پریودیکو»  در گزارشی نوشت: این بزرگترین آتش سوزی جنگلی سال در منطقه کاتالونیا بوده است.

    شعله‌های آتش، هر چند مهار شده،  در شهر آلباسِته در جنوب‌شرقی اسپانیا نیز تا کنون دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این منطقه را ویران کرده است.

    طبق اطلاعات رسمی، تا ۱۸ ژوئیه (۲۷ تیر)، میزان اراضی سوخته شده در اسپانیا در مقایسه با مدت مشاب سال گذشته، حدود ۱۵ هزار هکتار بیشتر گزارش شده است.

    تارنمای شبکه آرتی‌وی‌ای اسپانیا نوشت: در حالی که خشکسالی و وضعیت پوشش گیاهی از عوامل تعیین کننده ای هستند که خطر آتش سوزی را افزایش می دهند، اما فعالیت های انسانی، سهل‌انگاری‌ها و تغییرات آب و هوایی نیز از عوامل موثر در بروز اینگونه حوادث ناخوشایند هستند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *