×
×
جدیدترین‌‌ها

رایزنی سفیران ایران و چین در پاکستان پیرامون منطقه و افغانستان

  • کد نوشته: 14705
  • مرداد 3, 1400
  • سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان طی دیدار با همتای چینی خود پیرامون همکاری‌های دوجانبه، ارتباطات منطقه‌ای از جمله تحولات افغانستان تبادل نظر کرد.
    رایزنی سفیران ایران و چین در پاکستان پیرامون منطقه و افغانستان

    به گزارش نخست نیوز، «سید محمدعلی حسینی» با «نانگ رونگ» سفیر چین در اسلام‌آباد دیدار کرد.

    سفیر کشورمان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در این جلسه پیرامون همکاری‌های دو و سه جانبه میان جمهوری اسلامی ایران، چین‌ و پاکستان و آخرین تحولات مرتبط با پروژه راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین(سیپک) به گفت‌وگو پرداختیم.

    حسینی افزود: روند صلح افغانستان بررسی و لزوم نقش آفرینی همسایگان برای کمک به ایجاد صلح و ثبات در این کشور مورد تأکید قرار گرفت.

    پاکستان ماه گذشته از برگزاری نشست صلح تهران با حضور گروه‌های افغانستانی از جمله طالبان و نقش جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد روند صلح استقبال کرد.

    سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با استقبال از تعامل کشورمان با گروه‌های افغانستانی برای دستیابی به یک توافق سیاسی از طریق مذاکره، ابراز امیدواری کرد که طرف‌های افغانستان از این فرصت استفاده کنند تا به یک دستاورد سیاسی جامع و فراگیر برسند.

    اواخر خردادماه امسال موسسه پژوهش‌های سیاسی اسلام‌آباد (IPRI) که رتبه نخست بهترین اندیشکده در پاکستان و هفتاد و چهارمین آن را در جهان دارد، طی یک نظرسنجی از اعلام حمایت قوی طرح مشارکت منطقه برای کمک به حل مساله افغانستان با مشارکت جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، چین و روسیه خبر داد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *