×
×
جدیدترین‌‌ها

جریانات مد و لباس دغدغه فرهنگ‌سازان شود

  • کد نوشته: 1354
  • مهر 19, 1397
  • نوباوه می‌گوید: با برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی برای مد ولباس موافق هستم و این حوزه باید دغدغه‌ مسولان و فرهنگ‌سازان کشور شود. به گزارش گشت و گذار، بیژن نوباوه، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره جشنواره لباس عاشورایی و این رویداد فرهنگی در کشور، گفت: به طور کلی با برگزاری چنین جشنواره ها و نمایشگاه های […]

    جریانات مد و لباس دغدغه فرهنگ‌سازان شود


    نوباوه می‌گوید: با برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی برای مد ولباس موافق هستم و این حوزه باید دغدغه‌ مسولان و فرهنگ‌سازان کشور شود.

    به گزارش گشت و گذار، بیژن نوباوه، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره جشنواره لباس عاشورایی و این رویداد فرهنگی در کشور، گفت: به طور کلی با برگزاری چنین جشنواره ها و نمایشگاه های فرهنگی برای مد ولباس موافق هستم چراکه موضوع «مد و لباس» طی سالیان گذشته همواره یکی از دغدغه‌های مسولان و فرهنگ سازان کشور بوده است.

    وی با تاکید بر ادامه‌دار شدن جشنواره لباس عاشورایی افزود: اگر برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مد و لباس به صورت جدی پیگیری شود تاثیرات قابل توجهی را در جامعه و به‌خصوص قشر جوان از خود برجای خواهد گذاشت.

    این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه اولین هشدارها از سوی مقام معظم رهبری پیرامون شبیخون فرهنگی مطرح شد، تصریح کرد: دست‌های پنهانی در خارج از کشور وجود دارد که برای تغییر پوشش و سبک زندگی ایرانی اسلامی، تلاش گسترده‌ای را شروع کرده‌اند، مد و لباس همواره یکی از مسایل بسیار مهم فرهنگی کشور است، موضوع «پوشش و مد» یکی از شاخص‌های اصلی شخصیت انسان‌ها نه تنها در کشور ما بلکه در همه جوامع به شمار می رود و برگزاری جشنواره هایی با عنوان لباس عاشورایی شاید راهی برای مقابله با این شبیخون فرهنگی و ترویج فرهنگ عاشورایی مطرح باشد.

    عضو سابق کمیسیون فرهنگی خانه ملت با بیان اینکه لباس و پوشش از عوامل بسیار موثر در رفتارهای اجتماعی هر شخص در جامعه محسوب می شود در ادامه گفت: تاثیر لباس در ارتباطات فردی و اجتماعی کاملا مشهود است. لباس عامل مهم در گیرائی و جذابیت فرد محسوب می شود. لباس علاوه بر تاثیر بر دیگران، در اخلاق و رفتار خود فرد نیز تاثیر شگرفی می گذارد و شخص هنگامی که لباس مرتب و شیک می پوشد سعی می کند از نوع خاصی از رفتار و حرکات استفاده نماید که به اصطلاح برازنده آن لباس می باشد و به بیان دیگر مردم از پوشندگان آن لباس انتظار دارند.

    نوباوه اظهار کرد: دشمنان اسلام در زمینه تهاجم فرهنگی‌، مد و پوشش مردم کشورمان و همچنین بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران بی‌وقفه و به طور دایم در حال فعالیت هستند و باید بگویم بنیاد ملی مد و لباس کارهای خوبی انجام داده است. باید تلاش کنیم در عرصه مد و پوشش ایرانی اسلامی فعال باشیم تا دشمنان فرصت ارایه مد و لباس فرهنگ غربی را درکشورمان نداشته باشند. چرا که فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی، تاریخی، برگرفته از فرهنگ دینی است.

    این فعال و روزنامه‌نگار فرهنگی در ادامه گفت: اگر لباس‌های مناسب طراحی و به جامعه ارایه شود مردم کشورمان هم استقبال می‌کنند چرا که این مردم‌، مردمی فهیمی هستند و به طور قطع عفاف و حجاب در جامعه ما به عنوان یک ارزش در صفحات تاریخی ماندگار کشور و در سنت و دین مطرح بوده و نوع پوشش همواره مورد توجه مردم بوده است.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: ملت ایران دارای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و برگرفته از سنت قرآن و اهل بیت‌علیه السلام است و دشمنان اسلام از فرهنگ عاشورایی واهمه دارند و برای کمرنگ کردن این واقعه تاریخی نقشه‌های بسیاری کشیده‌اند از جمله شبیخون فرهنگی که باهدف تغییر نگرش و پوشش مردم و بخصوص قشر جوان کشورمان ایجاد شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *