×
×
جدیدترین‌‌ها

جشنواره‌ها رسالت مهمی برعهده دارند

  • کد نوشته: 13518
  • تیر 24, 1400
  • نخست نیوز – جلسه مطبوعاتی سومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال با حضور دبیرجشنواره و معاون اجرایی روز دوشنبه 21/4/1400 با حضور اصحاب رسانه در اسکای روم برگزار شد . علیرضا رزازی فر، دبیر سومین جشنواره هنرهای دیجیتال با تاریخچه کوتاهی از مبحث هنرهای دیجیتال نشست خبری را آغاز کرد. رشته هنرهای دیجیتال تقریبا در حدود […]

    جشنواره‌ها رسالت مهمی برعهده دارند

    نخست نیوز – جلسه مطبوعاتی سومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال با حضور دبیرجشنواره و معاون اجرایی روز دوشنبه 21/4/1400 با حضور اصحاب رسانه در اسکای روم برگزار شد .

    علیرضا رزازی فر، دبیر سومین جشنواره هنرهای دیجیتال با تاریخچه کوتاهی از مبحث هنرهای دیجیتال نشست خبری را آغاز کرد. رشته هنرهای دیجیتال تقریبا در حدود سال های 93 – 94 تاسیس شد که به طورعملی در سیستم آموزش عالی اجرا شد و دانشگاه دامغان دومین دانشگاهی است  که این رشته در آن تاسیس شده است. در حالی که چند دانشگاه دیگر به دارندگان این رشته اضافه شدند اما همچنان فارغ التحصیلان دانشگاه دامغان می درخشند . به همین خاطر، سومین دوره جشنواره را معاونت فرهنگ وزارت علوم به دانشگاه دامغان سپرد و این جشنواره به مدد فارغ التحصیلان و دانشجویان جلو می رود .

     

    رزازی فر با اشاره به نحوه انتخاب رشته های این جشنواره افزود:  در ابتدا به بررسی جشنواره‌هایی که پیرامون هنرهای دیجیتال در جهان برگزار شدند پرداختیم و بعد از بررسی ها سراغ میراث دوره های اول و دوم جشنواره هنرهای دیجیتال رفتیم که دوره اول این جشنواره در دانشگاه هنر تهران و دوره دوم آن در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد که ما دستاورد این دوره ها را بررسی کردیم و نهایتا به نتیجه رسیدیم که چه رشته هایی را برای مسابقه و خارج از مسابقه انتخاب کنیم .

    وی ادامه داد : رشته هایی که در فراخوان منتشر شد ، شامل تصاویرایستای دیجیتال ، پوستر های دیجیتال  طرح های تصاویری فراکتال که میل به فرمول های ریاضی دارند، نقاشی های دو بعدی ، تصاویر متحرک دیجیتال ، موشن گرافیک و طراحی تعاملی دیجیتال اعم از بازی دیجیتال وطراحی وب و …که در انتها با حضوربرجسته ترین اساتید آثاردریافتی انتخاب و به مرحله داوری راه پیدا کردند .

     

    دبیر سومین جشنواره هنرهای دیجیتال گفت :علاوه بر این که یک جشنواره بخش مسابقه هم دارد و هدف از این مسابقه راهبردی کردن وضعیت هنرهای دیجیتال است . با توجه به تخصص هیات داوران دراین رشته ها ، نتایج جشنواره هدایت گرخواهد بود تا بدانند در نگاه علمی، دانشگاهی و عمومی این هنر غربالگری می شود.با پرداختن بحث آموزش در این جشنواره سعی کردیم که دانشجویان و شرکت کنندگان جشنواره به سمت آگاهی سازی و هدایت و تشویق رهنمود شوند.

     

    عمادالدین متین ، معاون اجرایی جشنواره در این نشست افزود : به علت قطعی های پی در پی برق تاریخ افتتاحیه جشنواره از 20 به 25 تیرماه تغییر پیداکرده است . به علت قرمز شدن وضعیت کرونا و اهمیت  سلامت مخاطبان نمایشگاه مجازی جایگزین نمایشگاه حضوری شد.

    وی افزود : نمایشگاه مجازی که توسط محمد چگنی طراحی شده است. باعث شده است این بخش از جشنواره شکل و شمایل جدیدی به خود بگیرد و نمایشگاه با کیفیتی زیادی در انتظار مخاطبان قراربگیرد.

    متین خاطرنشان کرد : در ارتباط با میزگردهای تخصصی آن چه در دوره های قبلی وجود داشت کمی متفاوت است با آن چه تیم و دبیر جشنواره و شورای سیاست گذاری به آن عمل کردند .  در این نشست ها 3 اساتید حوزه دانشگاهی و حوزه تخصصی به صورت آنلاین حضور دارند و تمام این نشست ها ضبط  و در فضای مجازی و سایت در اختیار دانشجویان و مخاطبان این جشنواره قرار خواهد گرفت .

    متین در ارتباط با آثار دریافتی افزود : از بین 700 اثر دریافت شده 513 اثر پذیرفته و به مرحله داوری راه پیدا کرده است ؛ رشته انیمیشن مهم ترین و بیشترین متقاضی را در بین شرکت کنندگان داشت که 40 اثر دریافت شد و پوستر دومین بخش پرمتقاضی است .

    وی ادامه داد : بخش طراحی تصویری پروکتال و هنرهای نمایش دیجیتال متقاضی کمتری به نسبت باقی رشته ها داشتند و کیفیت آثار دریافتی با سطح جشنواره رعایت نشده بود ، به این خاطر این دو بخش هیات اتخاب نداشتند .

    در پایان معاون اجرایی جشنواره خاطر نشان کرذد : اختتامیه جشنواره به صورت نیمه حضوری در تهران برگزارخواهد شد و  شرکت کنندگان و مخاطبان می توانند برنامه اختتامیه را به صورت آنلاین در فضای مجازی و شبکه سلامت دنبال کنند .

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *