×
×
جدیدترین‌‌ها

در وین، پایتخت اتریش؛
اتحادیه اروپا: نشست رسمی برجام روز یکشنبه برگزار می شود

  • کد نوشته: 11426
  • خرداد 30, 1400
  • اتحادیه اروپا روز شنبه اعلام کرد که طرفهای مذاکره کننده برای احیای توافق هسته ای ایران (برجام) روز یکشنبه در وین یک نشست رسمی برگزار خواهند کرد.
    اتحادیه اروپا: نشست رسمی برجام روز یکشنبه برگزار می شود

    به گزارش نخست نیوز به نقل از العربیه، اتحادیه اروپا روز شنبه اعلام کرد که طرف‌های مذاکره کننده برای احیای توافق هسته‌ای ایران (برجام) روز یکشنبه در وین یک نشست رسمی برگزار می‌کنند.

    این نشست رسمی که در میانه ششمین دور مذاکرات غیرمستقیم مقامات تهران و واشنگتن برگزار می‌شود، معمولاً نشانه آن است که این دور از مذاکرات نیز پایان خواهد یافت.

    گفتنی است، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین، تاریخ احتمالی برای حصول توافق در مذاکرات احیای برجام را اعلام کرد.

    وی در پیامی توئیتری نوشت: «جایگاهم به من اجازه شرط بندی (گمانه زنی) نمی‌دهد اما مایلم که تاریخ ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) را به عنوان یک تاریخ هدف برای رسیدن به توافق اعلام کنم که مصادف است با ششمین سالگرد حصول برجام».

    وی روز جمعه گفته بود که مذاکره کنندگان اندکی خسته هستند و گفتگوها برای رسیدن به موفقیت، نیازمند زمان اضافی است.

    پیش‌تر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز گفته بود این احتمال وجود دارد که تا قبل از پایان تصدی دولت فعلی، توافق (احیای برجام) حاصل شود.

    در حال حاضر ششمین دور از مذاکرات احیای برجام همچنان در وین ادامه دارد. این در حالی است که ایران می‌گوید آمریکا به تحریم اعتیاد دارد و تهران تنها در صورت راستی آزمایی آمریکا حین رفع تحریم‌ها، حاضر به از سرگیری تعهداتی است که در اعتراض به بدعهدی‌های واشنگتن و شرکای اروپایی تعلیق کرده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *