×
×
جدیدترین‌‌ها

بررسی موافقان و مخالفان برنامه‌های دولت وفاق ملی

  • کد نوشته: 105266
  • مرداد 27, 1403
  • جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف و برای بررسی خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم و بررسی برنامه ها و صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی با حضور رئیس جمهور در حال برگزاریست.
    بررسی موافقان و مخالفان برنامه‌های دولت وفاق ملی

    به گزارش نخست نیوز، مجلس شورای اسلامی از امروز-شنبه-۲۷ مرداد ۱۴۰۳ به مدت پنج روز صلاحیت وزاری کابینه پیشنهادی چهاردهم را بررسی می کند.

    طبق ماده ۲۰۴ آیین نامه داخلی مجلس، ابتدا برنامه و خط مشی و اصول کلی دولت و ترکیب هیات وزیران مورد بررسی قرار می گیرد و پس از توضیحات رئیس جمهور و اظهارات مخالفان و موافقان، مجلس وارد بررسی برنامه ‏ها و صلاحیت هریک از وزیران به ترتیب حروف الفبای وزارت‌خانه می شود.

    در ابتدای جلسه علنی امروز، محمدباقر قالیباف ضمن خیرمقدم به رئیس جمهور و توضیحاتی درباره روند بررسی برنامه‌ ها و صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی گفت: رای‌گیری برای کابینه پیشنهادی در روز چهارشنبه هفته جاری انجام خواهد شد و  امیدوارم با یک همدلی و بررسی‌های دقیق بتوانیم در پایان وقت قانونی کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را به اتمام برسانیم.

    رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به جلسات هفته گذشته کمیسیون‌های مجلس با وزرای پیشنهادی برای بررسی برنامه‌های آنها گفت: هفته گذشته جلسات بسیار مفصل، دقیق و منظم بین وزرای پیشنهادی و همه کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد که این جلسات حداقل از هشت صبح تا هشت شب و بعضا تا ساعاتی بیشتر ادامه داشت و شناخت خوبی از بعد کارشناسی بین نمایندگان و وزرای پیشنهادی حاصل شد.

    در ادامه مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور نهم که هفته گذشته با ارسال نامه‌ای وزرای پیشنهادی خود برای دولت چهاردهم را اعلام کرده بود، با حضور در صحن علنی مجلس  از برنامه‌های دولت و وزرای پیشنهادی خود دفاع کرد.

    پزشکیان در بخشی از اظهارات خود با بیان اینکه «دولت وفاق ملی» را به مجلس معرفی کرده‌ایم، افزود: دولتی که خود را دولت همه مردم ایران می‌داند. موظف به تامین حقوق شهروندی همه ایرانیان است. التزام به قانون اساسی و اهداف سند چشم انداز و سیاست ها کلی مصوب رهبری و تحقق برنامه هفتم توسعه محورهای هم گرایی میان دولت و سایر قوا خواهد بود.

    وی با تاکید بر اینکه رسالت و وظیفه ما ایجاد آرامش در جامعه است،‌ تصریح کرد: مردم اگر بدانند ما با تمام وجود به دنبال حل مشکلات آنان هستیم و تبعیض نژادی، قومی و منطقه ای برای آنان قائل نشویم، محکم پشت حکومت خواهند ایستاد. این کار جز با وفاق و همدلی ممکن نیست. غیرممکن با روند گذشته وضعیت فعلی را اصلاح کنیم. باید دست از کارهای قبلی برداریم.

    مخالفان برنامه کابینه پیشنهادی چهاردهم

    در ادامه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان مخالف با برنامه‌ها و اصول کلی دولت چهاردهم به بیان نظرات خود پرداختند.

     انتظار داشتم پزشکیان برنامه‌های خود را دقیق بیان کند

    حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه انتظار داشتیم رییس‌جمهور امروز بالاخره برنامه های دقیق خود را بیان کند خطاب به پزشکیان پرسید: آقای رییس‌جمهور برای مسکن چه برنامه ای دارید؟ برای رانت چند نرخی بودن ارز چه راهکاری دارید؟ دولت چه برنامه‌ای برای یارانه های پنهان و آشکار دارد؟ موضوع اتباع بیگانه و خدمات و انرژی که مصرف می‌کنند برای مردم مهم است. نمی‌گویم همه این‌ها بروند اما خدمات کشور باید در مرحله اول برای ایرانیان باشد.

    موافقان برنامه کابینه پیشنهادی چهاردهم

    همچنین نمایندگان موافق کلیات برنامه و خط مشی دولت مسعود پزشکیان دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

    یاری‌گر رئیس‌جمهور باشیم

    محمدمهدی فروردین با اشاره به اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور شخصیتی فرزانه، صادق، مردمی و دانشمند است، افزود: ایشان با شعار دعوا نکنید و کنار هم باشیم روی کار آمد و ما باید ضمن نظارت بر عملکرد دولت یاری‌گر او باشیم.

     

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *