×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیرعامل  انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد:
بیماران سرطانی که بدلیل کاغذ بازی از مداوا باز مانده اند!

  • کد نوشته: 104158
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
  • مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد گفت: دستگاه  پیشرفته اسپکت-سی‌تی در مسیر کاغذبازی‌های اداری خاک می‌خورد.
    بیماران سرطانی که بدلیل کاغذ بازی از مداوا باز مانده اند!
     به گزارش نخست نیوز، سرور هادیان – اصغر افراسیابی افزود: مجوز بهره‌برداری از دستگاه  پیشرفته اسپکت-سی‌تی که کاربرد آن در حوزه پزشکی هسته‌ای است  وکار تصویربرداری تشخیصی مولکولی سرطان را انجام می دهد .
    وی تصریح کرد: برای خرید آن ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است اما متاسفانه  بیش از ده ماه از نصب آن به علت  مسیر کاغذبازی‌های اداری گیر کرده است. اصغر افراسیابی روز گذشته طی نشستی با اصحاب بیان داشت : بیمارستان ناظران مشهد  با ۳۰ هزار مترمربع زیربنا، توسط خیران طی چهار سال و نیم احداث شده است.  وی افزود: یکی از چالش‌هایی که  در حال حاضر ما با آن مواجه هستیم اینست که خیران از جان و دل و از مال خود و بدون اینکه ذره‌ای از منابع اقتصادی دولت استفاده کنند، در پروژه‌های سنگین، سرمایه‌گذاری می‌کنند اما ما که نماینده آن ها هستیم، در پروسه کارهای اداری و کاغذبازی‌هایی که وجود دارد، چنان غرق می‌شویم که  اگر علاقه  به کار و گره‌گشایی از کار مردم مطرح نباشد، خسته شده و از تلاش دست برمی‌داریم. افراسیابی اظهار داشت : حدود دو سال گذشته  تصمیم برآن شد.
       که بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان ناظران را که با تجهیزات مدرنی همراه است ، راه‌اندازی کنیم  که در ابتدا خرید دستگاه اسپکت- سی‌تی از نوع اول که کارش تشخیص مولکولی سرطان است در دستور کار قرار گرفت واین دستگاه را از شرکت زیمنس آلمان خریداری شد  و مجوزهای آن نیز از وزارت بهداشت اخذ گردید. وی با اشاره به آن که دستگاه اسپکت- سی تی  در مشهد موجود نیست  و  از این  دستگاه جدیدتر هنوز وارد ایران نشده است، در مورد نحوه کار این دستگاه اظهار داد:  اسپکت سرطان را تشخیص می‌دهد اما سی‌تی اعلام می‌کند که این مولکول  در کدام ارگان بدن است و پزشکان از طریق ترکیب این دو با هم و عکس‌هایی را که روی هم می‌اندازند، ارگانی که آلوده به مولکول و تومور سرطانی شده است را به راحتی تشخیص می‌دهند. وی خاطر نشان ساخت: این دستگاه  در تابستان سال ۱۴۰۲ به گمرک رسید و در مهرماه  ۱۴۰۲ از گمرک ترخیص شد و در محل پروژه یعنی بیمارستان ناظران قرار گرفت. مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد افزود: نصب این دستگاه سه ماه و نیم طول کشید و چون این دستگاه‌ها، سیستم‌های انرژی‌زا و پرتوزا هستند، از طریق سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت باید تست‌های مختلف دستگاه انجام و دستگاه تایید شود. بنا بر مدارک موجود، در دی ماه ۱۴۰۲ این دستگاه  تحویل بیمارستان و نصب شد و علاوه بر نصب، یکی از موارد مربوط به دستگاه‌های پرتوزا این است که باید تمام تست‌های مربوط به انرژی را انجام دهد و سپس به ما تحویل داده می شود  که در دی ماه دستگاه تحویل ما شد واز دی ماه  سال گذشته گزارش تحویل سازمان انرژی اتمی شده است  و از همان زمان کارهای اداری و کاغذبازی مربوط به بهره‌برداری آن شروع شد. افراسیابی تاکیدکرد : درحال حاضر  بیش از ۸ ماه از نصب این دستگاه گذشته است و این  در حالیست که ارزش این دستگاه بیش از   ۸۰ میلیارد تومان دنیا ست و در مشهد نمونه مشابه آن موجود نیست  و این در حالیست که مورد نیاز  بیماران  برای نجات جان آن هاست  اما همچنان منتظر مجوز بهره‌برداری است و خاک می‌خورد و در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، شاید تا دو ماه دیگر این پروسه کاغذبازی‌ها طول بکشد.
    مدیرعامل  انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد بیان داشت: در بازدیدهای اولیه، سازمان انرژی اتمی که یک سازمان مقتدر و کاربلد است از طرف آن ها نامه‌ای به ما ارجاع شد که فقط در خصوص آرایش صندلی‌ها در قسمت پذیرش و اعلام چسباندن برچسپ‌های هشدار دهنده تذکر داد که البته قابل قبول است اما معمولاً این برچسب‌ها را نزدیک زمان بهره‌برداری نصب می‌کنند. وی ادامه داد: از ده  ماه گذشته تمام مواردی که لازم بود را اجرایی شد اما همه موارد برای شروع کار آماده است و حتی پرسنل آن هم استخدام شده اند، اما هیچ کس به فکر اصل قضیه که بهره‌برداری از این دستگاه است، نمی باشد .
    افراسیابی عنوان کرد: برای مجوزهای بهره‌برداری چند نهاد از جمله سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت، و دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید موضوع را از جوانب مختلف بررسی کنند که همه این دستگاه‌ها هم، عقاید و سلیقه‌شان با هم متفاوت است. وی با بیان اینکه این دستگاه ۱۲ ماه گارانتی دارد ، تاکید کرد: تا کنون حدود  ده ماه از نصب آن گذشته ومتاسفانه تا به بهره‌برداری برسد گارانتی آن هم در این فاصله تمام می‌شود و اگر بعد از بهره‌برداری قطعه‌ای از آن دچار مشکل شود، باید هزینه های زیادمیلیاردی  رامتحمل شویم.
    مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد با بیان اینکه باید حساسیت درمان بیمار سرطانی درک شود، خاطرنشان کرد: این ۸۰ میلیارد تومان را خیران سال گذشته هزینه کرده‌اند و دین آن بر گردن ماست،باید تفکر جامعه دولتی تغییر کند، وقتی که خود دولت در تامین تجهیزات دچار ضعف است و خیران به دولت کمک می‌کنند، باید از خیرانی که پای کار هستند، حمایت شود.
    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *