×
×
جدیدترین‌‌ها

دردسرهای یک اپلیکیشن محبوب در کشورها

  • کد نوشته: 102611
  • تیر 26, 1403
  • اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدیوی تیک تاک که چند سالی است نزد جوانان محبوب شده است به دلیل انتقادات مطرح شده در زمینه سیاست‌های امنیتی، با چالش‌های متعددی از جمله ممنوعیت فعالیت در کشورهای اروپایی و آسیایی رو به رو شده است.
    دردسرهای یک اپلیکیشن محبوب در کشورها

    به گزارش نخست نیوز،هر چند سال یک بار، برنامه‌ی جدیدی به بازار می‌آید و رسانه‌های اجتماعی را دگرگون می‌کند که در سال ۲۰۲۱ نیز، برنامه محبوب تیک تاک این نقش را به عهده گرفت. درباره جزئیات این اپلیکیشن باید گفت بیشتر افراد کم سن و سال از این برنامه لذت می‌برند، در حالی که برخی بزرگسالان از آن سر در نمی‌آورند، اما با این وجود شکی در میزان محبوبیت این برنامه‌ی سرگرم‌کننده وجود ندارد.

     

    طبق بررسی مرکز تحقیقاتی پیو، ۶۷ درصد از نوجوانان آمریکایی در سن ۱۳ تا ۱۷ سال، از تیک‌تاک استفاده می کنند و ۱۶ درصد از همه نوجوانان می گویند تقریبا به طور دائم از این اپلیکیشن استفاده می کنند. تیک‌تاک اعلام کرده است که اکثر کاربرانش بالای ۱۸ سال سن دارند.

     

    اما این شبکه اجتماعی از سوی مقامات و سایر سیاستمداران آمریکایی به دلیل نگرانی های امنیت ملی نسبت به آن تحت فشار قرار گرفته است. اپلیکیشن تیک تاک که طی سالهای اخیر از سوی کشورها مختلف تحت فشار بود و بررسی ها و اعلام منابع رسمی خارجی از ادامه روند قبلی حکایت دارد.

     

    به طور مثال اردیبهشت سال گذشته مونتانا نخستین ایالت آمریکا شد که فرماندارش برای حمایت از شهروندان در برابر فعالیت اطلاعاتی چین، قانونی را برای ممنوعیت فعالیت اپلیکیشن چینی تیک‌تاک در این ایالت امضا کرد.

     

    در آن زمان اعلام شد مونتانا عرضه اپلیکیشن تیک‌تاک در این ایالت را برای فروشگاه‌های برنامه گوگل و اپل ممنوع خواهد کرد اما هیچگونه جریمه برای افرادی که از این اپلیکیشن ویدئویی استفاده می‌کنند، وضع نخواهد کرد. این ممنوعیت از اول ژانویه سال ۲۰۲۴ به اجرا گذاشته می شود و مطمئنا با چالش‌های حقوقی مواجه خواهد شد.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *