×
×
جدیدترین‌‌ها

آخرین آمار حجاج ایرانی حاضر در مدینه و مکه،
۷۰ درصد از زائران ایرانی به کشور برگشتند

  • کد نوشته: 102043
  • تیر 18, 1403
  • مدیر عملیات حج تمتع گفت: بیش از ۷۰ درصد از زائران ایرانی از سرزمین وحی خارج شده و به میهن بازگشتند.
    ۷۰ درصد از زائران ایرانی به کشور برگشتند

    به گزارش تیتر حادثه: غلامرضا رضایی مدیر عملیات حج تمتع درباره آخرین آمار زائران در مدینه منوره و مکه مکرمه گفت: با خروج بیش از ۷۰ درصد حجاج ایرانی از عربستان  کمتر از ۹ هزار نفر از زائران و عوامل در مدینه و حدود ۱۶ هزار نفر دیگر هم در مکه حضور دارند.

    وی در خصوص وضعیت مدینه منوره گفت: ۶۴ کاروان زائران کشورمان در مدینه هستند و روز بکشنبه نیز آخرین کاروان‌های مدینه بعد از مکه رهسپار شهر پیامبر شدند و زائران مدینه بعد پس از ۵ روز اقامت رهسپار کشورمان می‌شوند.

    رضایی تصریح کرد: در مجموع تا بامداد امروز ۴۴۳۵۷ زائر و عوامل در قالب ۳۱۷ کاروان از فرودگاه مدینه و ۱۷۴۳۱ نفر دیگر در قالب ۱۲۷ کاروان از فرودگاه جده به میهن اسلامی بازگشتند.

    مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ در خصوص پروازها نیز توضیح داد: تا نیمه شب گذشته ۱۱۸ پرواز از فرودگاه مدینه و ۷۶ پرواز هم از فرودگاه جده زائران کاروان‌های ایرانی را به ایستگاههای ۲۱ گانه پروازی در کشورمان منتقل کردند.

    رضایی تصریح کرد: درحال حاضر کمتر از ۳۰ درصد زائران و عوامل ایرانی در عربستان باقیمانده اند.

    در این حال ستاد عملیات مکه با انتشار اطلاعیه‌ای به فوت ۲۸ زائر ایرانی در عربستان اشاره کرده و می‌افزاید: تاکنون ۲۶ بیمار در مکه و منا و ۲ بیمار هم در مدینه جان باختند.

    گفتنی است در حج ۱۴۰۳ بیش از ۸۷ هزار زائر و عوامل کاروان‌های ایرانی به سرزمین وحی مشرف شدند و بازگشت آنها از یکم تیر به کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

     

    منبع: مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *