×
×
جدیدترین‌‌ها

رئیس سازمان نظام پزشکی کل کشور ،
اکثر بیمارستان ها با 50 درصد ظرفیت خود فعالند

  • کد نوشته: 101982
  • تیر 18, 1403
  • محمد رئیس زاده رئیس نظام پزشکی کل کشوردرباره زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان گفت:یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد فقدان نیروی انسانی متخصص و تجهیزات پزشکی است.
    اکثر بیمارستان ها با 50 درصد ظرفیت خود فعالند

    به گزارش نخست نیوز، محمد رئیس زاده ، رئیس نظام پزشکی کل کشور به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت:هم اکنون در کشور بیمارستان های خوبی از لحاظ  زیر بنایی داریم اما به دلیل تحریم ها نمی توانیم دستگاه ها و تجهیزات پزشکی روز دنیا را وارد کنیم،در این شرایط ساختن بیمارستان های جدید به توسعه زیر ساخت های بهداشت و درمان کمک نمی کند.

    بسیاری از بخش های بیمارستان ها تعطیل یا نیمه تعطیل است

    او در ادامه افزود:بسیاری از بیمارستان ها با 50 درصد ظرفیت خود فعال هستند و نمی توانند هزینه های خود را تامین کنند.بسیاری از بخش های این بیمارستان ها تعطیل یا نیمه تعطیل است و نمی توانند حقوق پرسنلشان را بدهند.

    بیمارستان های خصوصی در حال ورشکستگی و فروش هستند

    رئیس زاده ادامه داد:در مواردی شاهد فروش بیمارستان های خصوص هستیم.به قول معروف چرخشان نمی چرخد و نمی توانند با این هزینه ها حقوق پرسنل و کادر درمان را بدهند.در مواردی حتی نیروهایی که استخدام می کنند به طور ساعتی دستمزد می پردازند.

    رئیس نظام پزشکی در ادامه گفت:کشور در شرایط تحریم قرار دارد و واردات وتکنولوژی های درمانی با مشکل مواجه هستیم.اغلب این تجهیزات را چند برابر قیمت به مردم ما می فروشند.

    دچار فقدان نیروی متخصص و روزانه شاهد افزایش مهاجرت کادر درمانیم

    این پزشک علاوه براین اظهار داشت: فقدان نیروی متخصص از دیگر مشکلات حوزه درمان و بهداشت است .تصمیم گیران حوزه سلامت با تعرفه های پائینی که برای درمان در نظر گرفته اند باعث شدند تا انگیزه های اشتغال کادر درمان رو به کاهش  برود. روز به روز شاهد افزایش مهاجرت کادر درمان باشیم.

    ما نباید کشور صادر کننده کادر درمان باشیم

    محمد رئیس زاده تصریح کرد:بهتر است مسئولان با درایت بیشتری نسبت به  حوزه درمان و بهداشت تصمیم گیری داشته باشند.ما نباید کشور صادر کننده کادر درمان باشیم.بسیاری از پزشکان و متخصصان ما در منطقه حرفی برای گفتن دارند،نباید با اتخاذ تصمیم های نا امید کننده به مهاجرت آنها از کشور دامن بزنیم.

    این فعال حوزه سلامت اعتقاد دارد:با وجود تحریم های ظالمانه ،در داخل کشور باید بیشتر هوای کارد درمان را داشته باشیم با مشارکت دادن دانش بنیان ها در حوزه درمان  این حوزه را به رشدوشکوفایی برسانیم و نیازهای حداقل یدرمانی را در کشور قابل اجرا کنیم.

    منبع رکنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *