×
×
جدیدترین‌‌ها

مجلس شورای اسلامی،
زمان احتمالی جلسات رای اعتماد مشخص شد

  • کد نوشته: 101964
  • تیر 17, 1403
  • «مراسم تحلیف رئیس جمهور ۱۴ یا ۱۵ مرداد برگزار خواهد شد و پس از آن رئیس جمهور منتخب ۱۵ روز فرصت خواهد داشت تا وزرای پیشنهادی خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند.
    زمان احتمالی جلسات رای اعتماد مشخص شد

    به گزارش نخست نیوز، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزرای دولت چهاردهم، شهریورماه برگزار می‌شود.

    مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس اظهار گفت: مراسم تحلیف رئیس جمهور ۱۴ یا ۱۵ مرداد برگزار خواهد شد و پس از آن رئیس جمهور منتخب ۱۵ روز فرصت خواهد داشت تا وزرای پیشنهادی خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند و در نتیجه جلسات مجلس برای بررسی صلاحیت برای اعتماد به وزرا در شهریور برگزار خواهد شد.

    وی افزود: جلسه علنی مجلس برای بررسی و رای گیری درباره استعفای مسعود پزشکیان از نمایندگی مردم تبریز نیز در روز یکشنبه ۳۱ تیر ماه برگزار می‌شود.

    یوسفی خاطرنشان کرد: بر اساس مواد ۹۰ تا ۹۳ آیین نامه داخلی مجلس نماینده مستعفی ۳۰ دقیقه فرصت دارد تا به تشریح دلایل خود برای استعفا بپردازد و مخالف یا مخالفین استعفا نیز تا سقف ۳۰ دقیقه فرصت صحبت خواهند داشت و پس از آن استعفا در صحن مجلس به رای گذاشته می‌شود.

    عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: بر اساس آیین نامه مجلس استعفای نماینده مستعفی می‌تواند توسط خود نماینده مستعفی یا نماینده وی که باید حتماً از نمایندگان مجلس باشد به هیات رئیسه تقدیم شود و در جلسه بررسی استعفا نیز نماینده مستعفی یا یک شخص به به نمایندگی از وی که آن شخص نیز باید از بین نمایندگان مجلس باشد به تشریح دلایل استعفا در صحن مجلس به تشریح دلایل استعفا بپردازد.

    منبع فرارو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *