×
×
جدیدترین‌‌ها

تداوم راه سید محرومان

  • کد نوشته: 99281
  • خرداد 3, 1403
  • بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رییس جمهور و همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.
    تداوم راه سید محرومان

    نخست نیوز، دکتر علی پاکباز خسرو شاهی_درحالی خبر به شهادت رسیدن آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، بالاترین مقام اجرایی کشور اعلام شد که این مقام، همواره طی ماه‌های خدمت خود نسبت به ایجاد عدالت و رفع فقر دغدغه داشت و بررسی کارنامه عملکرد ایشان نیز نشان می‌دهد که این شخصیت از ابتدای تکیه بر کرسی دولت به عنوان «سید محرومان» میان مردم، شناخته شده و درنهایت هم در راه خدمت به مردم به مقام رفیع شهادت نائل شد.

    ۲۹ خردادماه سال ۱۴۰۰ بود که آیت الله سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای مردمی در سیزدهمین دوره انتخابات به عنوان رییس جمهور انتخاب شد؛ شخصیتی مردمی که از ابتدای به جریان افتادن فعالیت دولت خود، دغدغه حل فاصله طبقاتی و بی‌عدالتی با تغییر سیاست‌های نادرست اقتصادی، متناسب‌سازی حقوق مردم با تورم و حمایت از خانواده‌ها و اقشار محروم را داشت؛ حتی یکی از شعارهای پیش و پس از انتخابات وی نیز «مقابله با فقر» در کشور بود.

    مرور کوتاهی بر کارنامه عملکرد این مقام در حوزه رفاه برای رفع فقر گواه از دغدغه ایشان برای حمایت از محرومان دارد؛ شخصیتی که در نهایت هم در راه خدمت به مردم به شهادت رسید.

    او در نخستین جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در دولت سیزدهم که اسفندماه سال ۱۴۰۰ برگزار شده بود، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران پرچمدار برقراری عدالت اجتماعی است و لذا وجود فقر در جامعه اسلامی به هیچ وجه زیبنده این نظام نیست، گفته بود: جامعه اسلامی باید مبتنی بر عدالت اجتماعی اداره شود.

    رییس‌جمهور با بیان اینکه “اگرچه اقدامات و اصلاحات ساختاری و بلندمدت برای رفع فقر و بی‌عدالتی نسبت به رسیدگی به فقرا تقدم رتبی دارد، اما نباید باعث غفلت از سرعت رسیدگی به نیازمندان شود”، خطاب به مسوولان گفته بود: جلسات و برنامه‌ریزی‌های خود را بر این محور تنظیم کنید که در کوتاه‌مدت و حتی برای همین شب عید بتوانید با اقدامات جهادی، دستگیر فقرا و نیازمندان جامعه باشید.

    علاوه بر این ایشان بارها و بارها در سخنرانی‌ خود با رویکرد دولت مردمی بر رفع فقر تاکید کرده بود و شاید به جرات بتوان گفت که رفع فقر یکی از کلیدواژه‌های اصلی سخنان ایشان بوده است.

    اما همان طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند مبتنی بر قانون اساسی بسیار فاخر و پیشرو جمهوری اسلامی، هیچ بن بستی در نظام نداریم و شهدای عزیر خدمت برای ما یک تابلوی راهنمای راه سعادت را ایجاد کردند.

    در کنار مراسم گرامیداشت مقام شامخ شهدا باید بدانیم که تداوم این مسیر فاخر نیاز به حضور آگاهانه و پرشور مجدد مردم در انتخابات ریاست حمهوری دارد.

    همه فعالان و مسوولان باید برای برگزاری یک انتخابات در شان و فراخور نظام اسلامی آماده شویم و امید داریم آنچه که لازم است در عرصه اجرایی و مقدمه‌سازی‌ها انجام شود و بتوانیم شاهد یک حضور حماسی دیگر از مردم باشیم که این راه پرافتخار با حضور مردم قابل طی شدن است.

     

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *