×
×
جدیدترین‌‌ها

استعمال سیگار بین دختران ، عادی نشود!!

  • کد نوشته: 98631
  • اردیبهشت 27, 1403
  • سیگار در کافه‌ها ممنوع است. سن سیگار کشیدن در زنان به ۱۳ سال رسید.دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت : ۸۰ درصد اماکنی که دخانیات در آن مصرف می‌شوند، جزو اماکن ممنوعه برای استعمال دخانیات هستند.
    استعمال سیگار بین دختران ، عادی نشود!!

    نخست نیوز، محمدباقر عطاریانی_به‌طور مثال، دخانیات در رستوران‌ها و کافه‌ها مصرف می‌شود؛ درحالی‌که بر مبنای قانون، استفاده از دخانیات در مکان‌های عمومی ممنوع است.سن مصرف دخانیات مردان به ۱۲ سال و سن مصرف دخانیات در میان زنان به ۱۳ تا ۱۵ سال رسیده و مصرف قلیان در میان زنان بسیار زیاد شده است.

    مطالب و صحبت این مقام مسوول در حالی است که استعمال سیگار آن‌هم بین دختران ما از اماکن سربسته بیرون آمده و به داخل خودروها و حتی به سطح معابر و پیاده‌روها رسیده است.حالا آن‌هایی که قانون وضع کرده بودند که کشیدن سیگار در مکان‌های عمومی نظیر کافه‌ها و رستوران‌ها ممنوع است بیایند فکری برای حال‌وروز دختران سیگاری ما در معابر کنند.دختران کم سن و سالی که باکمال پر‌رویی و بی‌پروا و بی‌خیال دیگران ، سیگار می‌کشند.سن کشیدن سیگار بین دختران ما به ۱۳ سال رسیده و باید دید که چه باید کرد؟ راهکار چیست؟ آیا تا چند سال آینده این سن پایین‌تر خواهد شد یا اینکه کنترل‌شده و اوضاع بهتر خواهد شد؟ اصلا طی سال‌های اخیر برای مقابله و مبارزه با کاهش سن استعمال سیگار بین بچه‌ها به‌ویژه دختران چه کرده‌ایم؟ چه شده و چه کرده‌ایم که با این وضع مواجه شده‌ایم؟ مدیران و مسوولان مربوطه چه نقشی ایفا کرده‌ و چه مقدار کوتاهی کرده‌اند؟در فیلم‌ها و سریال‌های خانگی که هنرپیشه‌ها با ژست‌های آن‌چنانی سیگار می‌کشند تابحال چه کرده‌اند؟انصافا در حوزه‌های پیشگیری، هشدار بهداشتی، فرهنگ‌سازی، دروس تحصیلی بچه‌ها، کار تحقیقاتی، استفاده از بیان شخصیت‌های مورد اقبال جامعه و توصیه‌های عقیدتی چه کرده‌ایم؟به‌هرحال دغدغه خانواده‌ها و نگرانی آن‌ها در باب کشیدن سیگار بچه‌ها نباید به یک امر عادی و دایمی و درنهایت به یک بحران تبدیل شود؟

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *