×
×
جدیدترین‌‌ها

۲ طرح جنجالی صهیونیست‌ها برای نوار غزه

  • کد نوشته: 95820
  • فروردین 17, 1403
  • به تازگی گمانه زنی های تازه ای با محوریت دو طرح جدید و جنجالی صهیونیست ها برای نوار غزه مطرح شده است. طرح هایی که در نوع خود می توانند، معادلات تازه ای را در رابطه با نوار غزه و البته کلیت نبرد میان مردم فلسطین و رژیم اسرائیل، رقم بزنند.
    ۲ طرح جنجالی صهیونیست‌ها برای نوار غزه

    نخست نیوز، قریب به شش ماه از جنگ غزه می‌گذرد و ارتش اسرائیل در آستانه حمله زمین به شهر رفح است. اقدامی که در صورت تحقق می‌تواند یک فاجعه تمام عیار انسانی را رقم بزند و موجب کشته شدن انسان‌های بیگناه زیادی شود. آمار‌های رسمی حاکی از این هستند که شهر رفح میزان بیش از یک میلیون آواره فلسطینی است. ارتش اسرائیل تاکید دارد که چهار تیپ حماس همچنان در رفح هستند و تا آن‌ها نابود نشوند، عملیات ارتش اسرائیل علیه نوار غزه نیز خاتمه نخواهد یافت.

    با این همه از همان نخستین روز‌های آغاز جنگ غزه تا به امروز، بازار طرح گمانه زنی‌های مختلف از سوی ناظران و تحلیلگران گوناگون با محوریت آینده نوار غزه و سازوکار‌های حکمرانی آن، داغ بوده است. برخی به این مساله اشاره داشته اند که رژیم اسرائیل به دنبال اخراج کامل مردم غزه از این منطقه و کوچاندن آن‌ها به مصر و اردن است. برخی دیگر نیز به این مساله اشاره داشته اند که رژیم اسرائیل در حال رایزنی با کشور‌های مختلف عربی است تا هر کدام از آن ها، بخشی از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری نوار غزه را بپذیرند و بدین ترتیب، کل مردم نوار غزه از خانه و کاشانه خود اخراج و آواره شوند.

     

    با این همه، به تازگی گمانه زنی‌های تازه‌ای با محوریت دو طرح جدید و جنجالی صهیونیست‌ها برای نوار غزه مطرح شده است. طرح‌هایی که در نوع خود می‌توانند معادلات تازه‌ای را در رابطه با نوار غزه و البته کلیت نبرد میان مردم فلسطین و رژیم اسرائیل، رقم بزنند.

    منبع فرارو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *