×
×
جدیدترین‌‌ها

از فروردین لغایت بهمن ماه ۱۴۰۲ انجام شد:
بررسی ۶۵۰۰ پرونده علائم تجاری توسط ثبت اسناد مشهد

  • کد نوشته: 93766
  • اسفند 12, 1402
  • از فروردین ماه تا پایان بهمن ماه سال‌ ۱۴۰۲ تعداد ۶۵۰۰ پرونده ثبت علائم تجاری توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی بررسي شده است.
    بررسی ۶۵۰۰ پرونده علائم تجاری توسط ثبت اسناد مشهد

    به گزارش نخست نیوز، سید مرتضی مولوی پور مدیرکل ثبت اسناد واملاک خراسان رضوی ضمن تشریح فعالیت‌ها و عملکرد این اداره در حوزه ثبت علائم تجاری گفت: بررسی پرونده‌های ثبت علائم تجاری در خراسان رضوی از سال ۹۹ در این استان شروع شده و اولین استانی بوده‌ایم که در این بخش به بررسی پرونده‌ها بصورت مستقل عمل کرده است.
    وی با اشاره به اینکه اداره مالکیت معنوی در ۳ بخش طرح‌های صنعتی ، اختراعات و علائم تجاری فعال است گفت: پس از تهران ، بیشترین درخواست ثبت علائم تجاری (برند) مربوط به خراسان رضوی و در خصوص خشکبار و زعفران است.
    مولوی پور در ادامه از بررسی ۶ هزار پرونده ثبت علایم تجاری طی سال گذشته خبر داد و گفت : از سال ۹۹ تاکنون ۲۳ هزار و ۶۲۶ پرونده توسط ثبت استان مورد بررسی قرار گرفته است.
    وی افزود : در سال‌جاری ۱۳۰۰ پرونده منجر به ثبت شده که موفق به دریافت علامت تجاری شده‌اند.
    وی در باره مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده ثبت علائم تجاری گفت: هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند درخواست علائم تجاری کند ضمن اینکه فعالیت و مجوز او باید اثبات شده و برای اداره علائم تجاری و ثبت اسناد نیز محرز شود.
    مولوی‌پور از ثبت پرونده‌ها بصورت الکترونیکی خبر داد و گفت : تمام امور مربوط به ثبت علائم تجاری بصورت الکترونیکی و غیر حضوری است و نیازی نیست متقاضی به شرکت‌های خصوصی ‌ مراجعه کند.
    وی تصریح کرد : ثبت علائم تجاری در سامانه مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس iripo.ssaa.ir می‌باشد و تمام امور اعم از ارسال اظهارنامه، تایید مدارک، نامه رفع نقص،دریافت اصل گواهینامه ثبت علامت و…بصورت الکترونیکی و غیرحضوری است.
    وی افزود : فرآیند امور در گذشته حدود ۳ ماه زمان نیاز داشت در حالی که اکنون با تمرکز زدایی ، کارها بسیار تسریع شده و در یک ماه نتیجه می‌دهد.
    مولوی‌پور در پاسخ به این سوال که علت بیشترین رد پرونده‌ها چیست گفت: بیشترین عامل رد پرونده‌های ثبت علائم تجاری مربوط به تشابه نامی است که اغلب متقاضیان آنرا رعایت نمی‌کنند.
    شایان ذکر است علامت تجاری یا برند طبق ماده ۳ قانون ثبت اختراعات ، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری به هر نشان قابل رویتی که بتواند کالا یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز کند ، گفته می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *