×
×
جدیدترین‌‌ها

۴۲۹ هزار کودک درجهان به سرطان مبتلا هستند

  • کد نوشته: 92362
  • بهمن 26, 1402
  • بیش از ۴ هزار کودک درخراسان رضوی مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان گفت : روزانه ۶ کودک به کودکان مبتلا به سرطان کشور افزوده می‌شود وهرماه ۲۰ کودک در خراسان رضوی.
    ۴۲۹ هزار کودک درجهان به سرطان مبتلا هستند
    به گزارش خبرنگار نخست نیوز، سیده بهجت موسوی _ازمشهد مقدس شیما شریفی درجمع اصحاب رسانه ،به مناسبت روز جهانی سرطان افزود: ۳۳ هزار کودک مبتلا به سرطان در کشور تحت درمان قرار دارند، که از جمع این کودکان چهار هزار و ۲۵۰ کودک مبتلا به سرطان متعلق به استان خراسان رضوی است ،۲۰ کودک ماهانه به سرطان اضافه می شود وی با بیان این که تمام کودکان مبتلا به سرطان استان با ارائه برگه پاتولوژی تحت حمایت موسسه حمایت از کودکان سرطانی قرار می‌گیرند، اظهارداشت : این افراد تا سن ۱۸ سالگی مورد حمایت موسسه خواهند بود.
    شریفی حمایت‌های این موسسه از کودکان مبتلا به سرطان را شامل حمایت‌های درمانی و غیردرمانی دانست و افزود: علاوه بر حمایت در زمینه تامین دارو و امکانات درمانی، موسسه از این کودکان در زمینه‌های اجتماعی نیز حمایت می‌کند. مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان سرطانی با اشاره به این که بیشترین مشکلات موسسه در سال گذشته در زمینه کمبود و گرانی دارو‌های مورد نیاز بیماران سرطانی بوده است، خاطرنشان کرد: هزینه‌های درمانی این مجموعه نیز توسط خیران حوزه سلامت تامین می‌شود که باید قدردان زحمات این افراد نیک اندیش باشیم بنابراین وقتی کودکی به موسسه ما یعنی موسسه محک مراجعه می کند ،پس از درمان ۸۰ درصدبه بهبودی می رسد شریفی آگاه سازی به جامعه راازاهداف برپایی این نشست عنوان کرد وگفت : مااین مسئولیت راداریم که جامعه را نسبت به سرطان آگاه کنیم وهم اینکه کنترل آن را اطلاع دهیم .
    وی تصریح کرد: متاسفانه استان خراسان نسبت به سایر استان‌ها فراوانی بیشتری در مبتلایان به سرطان دارد، اما این موضوع به معنای شیوع زیاد این بیماری در استان نیست. یکی از علل، مذهبی بودن شهر مشهد و مهاجرپذیر بودن این شهر است. علت دیگر روند درمانی بهتری است که در شهر مشهد صورت می‌گیرد. در سرطان خون و تومورهای مغزی بیشترین میزان آمار را در فراوانی سرطان داریم. وی یکی از بخش‌های فعال در این حوزه را سازمان UICC یو آی سی سی ذکر کرد واذعان داشت : این انجمن کنترل جهانی سرطان می باشد واین درحالی است که تشکیل موسسه محک از سال ۱۳۹۵ در بیمارستان دکتر شیخ بود و پس از آن با مجوزهایی که ما از استان گرفتیم موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان یک موسسه کاملا مستقل با تفاهم‌نامه مشترک با موسسه محک شروع به کار کرد.
    شریفی ادامه داد: باتوجه به اینکه در حال حاضر ما بیش از ۴۰۰۰ کودک مبتلا به سرطان را از سیستان بلوچستان، مازندران خراسان شمالی و خراسان جنوبی تحت حمایت موسسه هستند چراکه متخصص اطفال و رادیوتراپی در بخشی از شهرها وجود ندارد و چاره ای جز مراجعه به مشهد وجود ندارد. مدیرعامل مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان در خصوص وضعیت بیمه‌ برای کودکان مبتلا به سرطان در موسسه حمایت از کودکان گفت : زمانی که بیماری به موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان مراجعه می‌کند در صورت عدم دارا بودن بیمه، ما بیمه سلامت برای اعضا پرداخت کرده و بیمار را بیمه می‌کنیم، در مورد بیماران اتباع نیز رایزنی‌هایی انجام می‌دهیم با کمک اداره اتباع بتوانیم هزینه‌های این بیماران را کاهش دهیم.
    شریفی ادامه داد: سرطان کودک در هیچ کجای دنیا قابل پیش‌بینی نیست و ما با آمار جهانی فاصله زیادی نداریم یعنی میزان ابتلا به سرطان در کودکان ما بیشتر از آمار جهانی نیست ، ودرواقع کاری که ما انجام می‌دهیم علاوه بر تامین دارو و هزینه‌های درمان کودک، هزینه هتلینگ بیمار، تامین‌ مواد غذایی و روانشناسی و همه خدمات حمایتی مربوط به بیمار است.
    زمانی که بیمار در بیمارستان دکتر شیخ بستری است ما یک کارمند را در بیمارستان قرار داده و داوطلبین ما در اتاق بازی تعبیه شده در بیمارستان کودکان را در مسیر مراحل ثبت درمان یاری می‌کنند. همچنین با توجه به سیستم ایمنی پایین کودکان مبتلا به سرطان مجوزی برای تحصیل این کودکان در بیمارستان گرفته‌ایم. وی در پاسخ به سوال خبرنگاران بیان کرد: زمانی که بیمار مبتلا به سرطان می‌شود خیلی از خانواده‌ها حتی حاضر به بیان بیماری به کودکشان نیستند. درواقع زمانی که یک کودک به سرطان مبتلا می‌شود یک خانواده از پای در می‌آید.
    در نتیجه همه اعضای خانواده آسیب می‌بینند. به همین دلیل یک سری روانشناسان در حوزه خانواده و بخشی دیگر در حوزه کودکان مشغول به فعالیت هستند.

    ۰۵:۰۹ قبل‌ازظهر
    گفتنی است :بازارچه ای هرساله باعنوان نوروز در محل بازارچه ثابت و در دوراهی طرقبه-شاندیز و تالار پذیرایی ارشاد نیزبرپا می شود و درآمد حاصل از این بازارچه صرف تامین داروی کودکان مبتلا به سرطان می‌شود همچنین بخشی از محصولات این بازارچه شامل دست‌سازه‌های کودک مبتلا به سرطان، صنایع دستی بانوان و محصولات دیگر است. این بازارچه سوم و چهارم اسفندماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲ فعالیت خواهد کرد.
    برچسب ها سرطان مشهد مقدس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *