×
×
جدیدترین‌‌ها

نقش بازی ورزش در کاهش استرس والدین و کودکان در دوران کرونا

  • کد نوشته: 9138
  • خرداد 6, 1400
  • نخست نیوز – استرس عامل مهمی در بسیاری از آسیب های روانی و اجتماعی است که مشکلات ناشی از آن، با مدیریت استرس تقلیل پذیر است. فعالیتهای ورزشی و بازی نیز مجموعه اى از توانایى ها و مهارتن هایی است که توانایى موفقیت فرد را در مقابله با فشارهای محیطى، به ویژه استرس را دارد. […]

    نقش بازی ورزش در کاهش استرس والدین و کودکان در دوران کرونا

    نخست نیوز – استرس عامل مهمی در بسیاری از آسیب های روانی و اجتماعی است که مشکلات ناشی از آن، با مدیریت استرس تقلیل پذیر است. فعالیتهای ورزشی و بازی نیز مجموعه اى از توانایى ها و مهارتن هایی است که توانایى موفقیت فرد را در مقابله با فشارهای محیطى، به ویژه استرس را دارد. هدف از نگارش مقاله حاضر بررسی استرس و نقش بازی و فعالیتهای ورزشی در کاهش آن می باشد. از عواملی که موجب به وجود آمدن استرس در فرد می شود میتوان ناهمخوانی میان خواسته ها و منابع، انجام دادن کاری بیش از اندازه در فرصت کم، نگرش منفی و بدبینانه نسبت به وقایع و اشخاص، خواسته های بلند پروازانه و… را نام برد. استرس را میتوان توسط راههایی از قبیل: ورزش وبازی، تعدیل فشار روانی، تشخیص و قبول محدودیتها، تقویت ایمان وباور، هماهنگی با واقعیت های دنیا، توجه به زمان حال، شناخت میزان استعدادها و توانایی های خود و… می توان مدیریت و یا آن را در فرد کاهش داد. استرس یک مشکل قابل توجه در زمان ما است و سلامت جسمی و روحی افراد را تحت تأثیر قرار می دهد.
    دکتر هانس سلیه اولین کسی بود که استرس را اینگونه تعریف کرد: استرس پاسخ غیر اختصاصی بدن انسان به نیازهای او است.. همچنین استرس را می‌توان حس عدم توانایی در انجام کارها، تعریف کرد. استرس یا فشار روانی، به هر عاملی درونی یا بیرونی گفته می‌شود که بر ارگانیسم وارد شده و روان او را تحت تاثیر قرار می‌دهد، و موجب اختلال ،آشفتگی و از بین رفتن تعادل آن میشود. . به طور مثال، صحبت کردن در مقابل جمع می‌تواند برای شخص لذت‌بخش باشد و برای فرد دیگری وحشتناک، بعضی از افراد در هنگام امتحان دچار اضطراب شدید می‌شوند و بعضی دیگر نه.
    آیا شما استرس دارید ؟ چگونه یاد بگیریم که این مشکل برایمان کم رنگتر شود . هم اکنون که این مقاله را میخوانید با ما همراه باشید ودر ابتدا نفس عمیقی بکشید . ما در این مقاله کوتاه و مفید سعی خواهیم کرد استرس تان را کاهش داده و به شما بعنوان یک پدر و یا مادر و یا یک مربی بگوییم که در ایام کرونا و درخانه ماندن های پیاپی بهترین راه کاهش استرس ،بازی با کودکان و شرکت دادن کودکان در فعالیت های روزمره خانه و همراه بودن آنها با شما میباشد . بعنوان مثال کاشتن جوانه هایی در گلدان های خانه با کودکان و آشپزی کردن با دلبندانتان ویا همراه باشید با یک موزیک ورزشی در خانه وفعا لیت های کششی و حرکات ورزشی. آیا به این فکر کرده بودید تا به حال، که همین کارهای کوچک باعث بهتر شدن روابط شمابا فرزندانتان و کاهش استرس در خانه میشود . کودک درونتان را فعال کنید و همراه باشید با عزیزان و سرمایه های زندگی خود ، باید سعی کنیم سطح استرس را در کودکان کاهش داده و به کودکان اعتماد به نفس دهیم .فعالیت های بدنی سطح هورمون های استرس زا را کاهش می دهد. بهتراست فرصت بازی کردن با کودکان و آرامش آنهارا فراهم کنیم و با استفاده از منابع موجود وکمترین امکانات که در منزل داریم اوقات فراغت خوشی را برای خانواده ایجاد کنیم میتوانیم با کارت های رنگی طراحی بازی های مختلف را داشته باشیم و خلاقیت خود و کودکانمان را با بازی های مختلف افزایش دهیم . در این ایامی که استرس ناخواسته جزیی از زندگی ما شده است .
    ورزش و بازی به عنوان یک راه حل دارای تاثیر، در به وجود آمدن آرامش و کم شدن استرس نقش دارد. فعالیتهای ورزشی همراه با بازی می‌تواند به طور قابل‌توجهی حالات منفی نوجوانان مانند استرس , اضطراب کاهش دهد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *