×
×

خدمات رادیوتراپی و شیمی درمانی در مراکز دولتی رایگان ارائه می شود

  • کد نوشته: 91103
  • بهمن 8, 1402
  • دکتر محمدعلی دنکوب، مدیر اجرایی برنامه‌های سرطان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در نشست با خبرنگاران در محل بیمارستان ناظران گفت: نکته بسیار مهم در موضوع سرطان این است که با همکاری خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت و خیریه‌ها بتوانیم گامی موثر در درمان بیماران سرطانی برداریم.
    خدمات رادیوتراپی و شیمی درمانی در مراکز دولتی رایگان ارائه می شود

    نخست نیوز، محمد علی تمدن_  وی افزود: همچنین طب تسکینی از جمله برنامه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده و در همین خصوص واحد طب تسکینی بیمارستان امید فعال شده و به بیماران از زمان بستری تا ترخیص خدمات این حوزه را ارائه می‌نماید. مدیر اجرایی برنامه‌های سرطان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: ما در کنار خدمات طب تسکینی بیمارستان امید فعالیت مراکز مکثا و خطیب را هم داریم که در بحث خدمات درمانی و مسائل جانبی بیماران سرطانی ارائه خدمت دارند.

    دکتر دنکوب با بیان اینکه بیماران سرطانی توسط سیستم بیمه‌ها نشان‌دار می‌شوند و تمامی بیماران خاص از جمله سرطانی‌ها تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: خدمات شیمی درمانی در گذشته در مطب‌ها بود، اما بعدها دستورالعمل فعالیت مراکز شیمی درمانی صادر شده و از سال ۱۳۹۷ به بعد خدمات بهتر را در این حوزه شاهد هستیم و در مشهد ۳ بیمارستان دانشگاهی امید، دکتر شیخ و شهید‌هاشمی‌نژاد به همراه مراکز خصوصی فعال هستند.

    وی با ذکر این نکته که ارائه خدمات رادیوتراپی و شیمی درمانی در مراکز دولتی رایگان بوده و هزینه پرداختی داروها و تجهیزات دارویی موردنیاز شیمی درمانی هم بین ۱۰ تا ۳۰ درصد بوده و بین ۷۰ تا ۹۰ درصد آن توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود، تاکید کرد: همچنین دستگاه ترموتراپی بیمارستان امید فعال شده و بهره‌برداری رسمی از آن در آینده نزدیک و پس از دریافت مجوزهای آن خواهد بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *