×
×
جدیدترین‌‌ها

سرمربی هفته اول تا دوازدهم والیبال سایپا ،
شکست های متوالی این تیم را توطئه خواند

  • کد نوشته: 88130
  • دی 5, 1402
  • نیمه فصل اول رقابتهای حرفه ای والیبال کشور در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۳ پایان یافت .
    شکست های متوالی این تیم را توطئه خواند

    نخست نیوز، مهرشاد عنبری _فولاد سیرجان با ۱۳ دیدار و کسب ۳۵ امتیاز در صدر و سایپا با ۱۳ بازی ۶امتیاز در قعر جدول (زنگ تفریح) قرار گرفته است .
    قبول جایگاههای ورزشی سایپا در رشته های والیبال و فوتبال در جدول رقابت‌ها اصلا قابل قبول نیست
    در شیب و سرازیری قرار گرفتن تیمها را نمی توان فقط معطوف به ضعف بازیکنان یا کادر تیمها دانست.اگرمدیران حاضر باشگاه، بااین نگرش پیش بروند در یک شرایط دو سر باخت خود را آماج قرار داده اند ، زیرا کادر تیمها توسط باشگاه و بازیکنان توسط مربیان انتخاب می شوند .
    شواهد و قراین ،قصه های دیگری را هم مزید بر علت ناکامی این باشگاه بر می شمارد .
    در ابتدای فصل قراردادی یکساله با بند و تبصره های مختلف و ارقام مشخص در اختیار بازیکنان قرارداده و بازیکنان با مطالعه دقیق آن ملزم به اجرا ی تمام مفاد قرارداد می شوند و اعتبار و تاریخ مصرف آن بستگی به عملکرد باشگاه در اجرای تعهدات مندرجه در امور قرار داد های طرفین می باشد .
    حال چگونه انتظار میرود تعهداتی که خود باشگاه تهیه و تنظیم کرده ملزم به اجرای آن نیست انوقت انتظار میرود بازیکنان فوتبال یا والیبال به تمام خواسته های باشگاه براحتی تمکین کنند .
    مبلغ ۱۰ الی ۳۰ درصد از کل قرادادها تا نیم فصل اول پرداخت شده یعنی اینکه بخش اعظم مالی بازیکنان و کادر در اداره مالی منتظر تایید پرداخت می باشد وتا این معضل حل نشود این مشکلات همواره وجود خواهد داشت .
    تا یک جایی مدیران، توان تهدید بازیکنان را در صورت کم کاری و ….دارند اما طی یک فرایند ،که همه دنبال مقصر میگردند داستان کاملا عکس خواهد شد. برگ برنده اینبار بعلت عدم انجام تعهدات مالی بطور یکطرفه در دستان بازیکنان خواهد بود . بطوریکه باشگاه فسخ یکطرفه ازسوی بازیکنان را بطور عامدانه یا ناشیانه در بندهای قرارداد مجاز دانسته و بازیکنان با اعتماد بنفس کامل و شرایط موجود و نا رضایتی کامل با حضور خود در مراکز ذیربط می توانند اقدام به فسخ قرار داد نمایند .و نتیجه این اقدام تراکم بدهی های حال و گذشته باشگاه خواهد بود که اگر این شرایط مدیریت نشود باید منتظر بحرانهای پیش بینی نشده بود .
    تجربه نشان داده تا مرحله ای صاحبان امر می توانند با سیاست ارباب رعیتی و با تهدید در یک مقطعی به منافع خود دست یابند اما دیر یا زود روند بازی با پوشش ندادن تعهدات عکس خواهد شد .
    با یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه پیرامون یک مربی بی تجربه، جدلی به میان امد و ایشان با نادیده گرفتن منافع و سرمایه ملی گفت ،انتخاب این مربی یک استراتژی مدیریتی است و شما ورود نکنید.
    به گمانم ایشان مفهوم استراتژی مدیریتی را در حد و اندازه فقط املا این واژه می شناخت. اکنون باید به همان مدیر و سایر ارکان تصمیم گیرنده گفت، اکنون وقت پیاده کردن استراتژی از سوی مدیران باشگاه است ، تا کارخانه سایپا ، قطب صنعت خاورمیانه در این شرایط پر فروش محصولات با حمایت مالی ، این باشگاه را از بزرگترین رنجش و بدهی های خود رها سازد .
    اما بهترین استراتژی مدیران حاضر در شرایط فعلی ، یکبار برای همیشه این فضای فرهنگی وورزشی را برای پایداری بیشتر بدلایل ، بدهی های انباشته ، قرار گرفتن تیمها در جایگاه های پایین جدول ، احتمال سقوط حداکثری والیبال به لیگ پایین تر ، جداشدن بازیکنان والیبال ، شکایت های پی در پی بازیکنان و کادر فصل های گذشته ، راه ندادن تیمهای پایه در ورزشگاه استیجاری شهیدان اسماعیلی و… بهانه های لازم برای ترک فعل است ، خواستید اما نتوانستید پس با این نگاه ، ان کسانی که در معیت و تیم مهندس تیموری ، بزرگ خاندان سایپا قراردارند تفویض قدرت گردیده و تا شاید انها بهتر ایفای نقش کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *