×
×
جدیدترین‌‌ها

در جلسه شورای اداري ثبت اسناد واملاک خراسان رضوی مطرح شد:
مولوی پور :حضور مدیران در اماکن عمومی با مردم ضروری است

  • کد نوشته: 86838
  • آذر 21, 1402
  • جلسه شورای اداری اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با حضور مدیر کل ، معاونین اداره کل و روسای واحدهای ثبتی استان برگزار شد
    مولوی پور :حضور مدیران در اماکن عمومی با مردم ضروری است

    نخست نیوز :محمد باقر عطاریانی _در این جلسه سید مرتضی مولوی پور مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از همکاران گفت: امروز همه ما به عنوان یک خانواده ، همواره باید کمک حال هم و موجب سربلندی سایر همکاران باشیم.

    وی افزود: تلاش‌های ما زمانی نمود و نتیجه می‌یابد که عملکردها و آمارها آن را نشان دهد لذا نتیجه زحمات باید در آمارها دیده شود. وی از برگزاری دوره آموزشی مدیریت برای مدیران و روسای این اداره خبر داد و گفت: به منظور ارتقا جایگاه مدیران ، این دوره آموزشی با حضور اساتید دانشگاه برگزار خواهد شد.

    وی در ادامه با اشاره به توصیه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری در حوزه مدیریت گفت : نظم ، برنامه‌ریزی و زمانبندی در کارها یکی از موارد مهم در حوزه مدیریت محسوب می‌شود در این حال اولویت سنجی در انجام کارها و برنامه‌ها را باید ملاک قرار داد.

    وی گشاده رویی و انتقاد پذیری را از دیگر ویژگی‌های مدیران دانست که باید ملاک عمل قرار گیرد و در ادامه افزود: امروز مردم ولی نعمت ما هستند و اگر مدیری پشت میز قرار دارد به خاطر این است که گرهی از مشکلات مردم را مرتفع نماید. وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های یک مدیر گفت: سازماندهی ، نظارت دائمی بر مجموعه ، گزارش‌گیری ، مراقبت و مواظبت از خود و زیر مجموعه و سرعت عمل و همچنین انسجام در تشکیلات و خوش‌بینی نسبت به هم و قانون گرایی از دیگر ویژگی‌های مدیران می‌باشد.

    مولوی پور در ادامه با اشاره به اینکه قانونمندترین دستگاه اجرایی کشور سازمان ثبت اسناد و املاک بوده است گفت : آرایش سازمانی ، کار کارشناسی ، اولویت بندی در کارها و توجه به بضاعت و توانایی مجموعه زیردست و همچنین تربیت جانشین و جانشین پروری ، سنجش نقاط ضعف و قوت و وجدان کاری ، ایجاد نشاط و امید در مجموعه و پیگیری کارها و دلسوزی در کار ، هنر مدیریت محسوب می‌شود.

    مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دیگر ویژگی‌های یک مدیر بر اساس بیانات مقام معظم رهبری گفت : صدق و اخلاص در کار ، دوری از دنیا طلبی ، سعه صدر و حافظه قوی و ذهن توانمند از دیگر ویژگی‌های مدیران است. وی در ادامه ضمن بیان چند توصیه و تذکر در حوزه‌های مختلف کاری به همکاران گفت : تامین نیروی انسانی ، جذب نیروهای مومن و انقلابی و همچنین تشکیل کارگروه برای شناسایی کارکنان از برنامه‌های سازمان می‌باشد. وی عدم مداخله کارکنان در بحث انتخابات و تبلیغات انتخاباتی را خواستار شد و گفت : امروز حضور مداوم مدیران در بین مردم و اماکن عمومی و ارتباط نزدیک و خوب با مردم ضروری است.

    وی همچنین با اشاره به اهمیت اجرای ماده ۱۵ تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون جدید دیوان عدالت اداری گفت: به موجب این قانون مقرر شده هر کس به دیوان عدالت اداری شکایتی مطرح می‌کند ابتدا باید به دستگاه مربوطه مراجعه و شکایت را اعلام و در قبال آن رسید بگیرد و دستگاه مربوطه نیز ظرف سه ماه مهلت دارد که پاسخ لازم را ارائه کند و اگر قانع کننده نباشد در دیوان عدالت اداری مطرح خواهد شد.بنابر این همکاران توجه داشته باشند عدم پاسخگویی و استنکاف از ثبت درخواست و عدم ثبت رسید می‌تواند تخلف اداری محسوب شود. این گزارش حاکیست در این جلسه عملکرد و فعالیت واحدهای ثبتی خراسان رضوی در زمینه‌های مختلف اعم از عملکرد لایه امور اراضی ، عملکرد پلاک‌های زراعی ، عملکرد املاک زراعی ناقص ، عملکرد لایه منابع طبیعی و … مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و روسای واحدهای ثبتی نیز به بیان نظرات و طرح مشکلات و گزارش عملکرد خود پرداختند.شایان ذکر است در این جلسه از تلاش‌ها و خدمات آقای مقدسی در اداره ثبت خراسان رضوی با اهدای هدیه‌ای تقدیر به عمل آمد و انتصاب ایشان به عنوان مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی تبریک گفته شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *