×
×
جدیدترین‌‌ها

شبکه‌های اجتماعی برای اسرائیل می‌جنگند

  • کد نوشته: 83362
  • آبان 8, 1402
  • رسانه‌های اجتماعی نقشی حیاتی در تغییر زندگی مردم دارند. این امر به ویژه در مورد مردم فلسطین اشغالی و ساکنان غزه، صادق است. برای فلسطینی‌ها رسانه‌های اجتماعی، پلی به دنیای بیرون از سرزمین محاصره شده آنهاست

    شبکه‌های اجتماعی برای اسرائیل می‌جنگند

    نخست نیوز :در حالی که جنگ در نوار غزه در جریان است، رسانه‌های اجتماعی راه نجاتی برای رساندن صدای مردم غزه به دنیا هستند. اما پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی، محدودیت‌هایی برای کاربران خود اعمال کردند. دریافت اطلاعات در غزه به طور فزاینده‌ای دشوار و خدمات اینترنت و برق نیز قطع شده است. روز جمعه ۲۰ اکتبر(۲۸ مهر ۱۴۰۲) رژیم صهیونیستی اعلام کرد دسترسی غزه به اینترنت را قطع می‌کند.
    حامیان مردم فلسطین نیز اعلام کردند پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام که ابزار ارتباطی مهم در غزه است، محتوای آنها را به صورت سایه‌ای(shadow) محدود و یا پست‌ها را بر اساس الگوریتمی، اولویت‌بندی می‌کنند که پیدا کردن آن را سخت‌تر می‌کند.
    متا (مالک اینستاگرام) با انکار وقوع این اتفاق، این مسائل را «یک نقص» می‌خواند اما این پدیده سال‌هاست در این پلتفرم وجود داشته و در رخدادهای مشابه دیگر نیز تکرار شده است.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *