×
×
جدیدترین‌‌ها

ماهی را هر وقت از آب بگیری، تازه است یا می میره ؟

  • کد نوشته: 81254
  • مهر 19, 1402
  • این از آن ضرب المثل هایی است که می‌تواند همچون تیغ دو لبه عمل کند. شاید بسیاری از ماها از آن دسته افراد بیخیالی باشیم که برای سستی و تعلل خود بهانه می آوریم و می‌گوییم ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است!

    ماهی را هر وقت از آب بگیری، تازه است یا می میره ؟

    نخست نیوز : مهرشاد عنبری – امروز یکی ازمدیران بزرگ ورزش سالهای نه چندان دور، که سابقه درخشانی از ایشان بجا و هم اکنون به دلایلی مهجور مانده در پی ناکامیهای تیمهای ملی تماس گرفت گفت ، ماهی را هروقت از اب بگیری می میره .!!!!
    این ضرب المثل پیروتحلیل و مصاحبه پیروز قربانی نگارش شده بود و ارتباط مستقیم با آن داشت .
    زیرا قربانی در مصاحبه اخیرش اعلام کرده بود با این سبک سیاق تا ۱۵۰ سال دیگر به المپیک نخواهیم رفت .!!!
    اما علت ،تاریخچه و رزومه موفقیت و ناکامی بسیاری از مدیران در ارشیو هر سازمانی ثبت و ضبط می باشد و دسترسی به انها بسیار کار ساده ایست که متاسفانه مدیران مافوق تر بخاطر یه کاسه کردن سیستم اداری خود به تخصص و توانایی مدیران موفق زیر مجموعه توجه نمی کنند و انچه بیشتر ازهمه مورد توجه قرار می گیرد هم سو بودن با جریان فکری مافوق است .
    بسیاری از مدیران ارشد ازروشهای آزمون و خطا استفاده میکنند شاید در پاره ای از موارد پاسخگو باشد اما همیشه قابل اجرا نبوده که فرصت سوزی و از بین بردن سرمایه و زمان را در بر خواهد داشت .
    این مهم نقطه اغازین شکست یک سازمان منظور می گردد .
    ایران کشوری پهناور با جغرافیای مختص بخود و همچنین سرشار از استعدادهای در خشان بالفعل و بالقوه که می توان با پارامتر و شاخص های معتبر و مختص در یک بازده زمانی افراد قابل و صاحب سبک را با تلفیق گذشته و حال گزینش و در راس هرم قرار داد .
    تا شاهد فاجعه ای به مراتب سنگین تر از سال جاری را در اینده ورزش رقم نخورد.
    در طول چند سال اخیر شاهد نوسانات و حتی سقوط بعضی از رشته های ورزشی بخصوص والیبال و فوتبال در میادین ملی بوده و هستیم
    باتوجه به نتایج بدست امده مدیران رده بالای این رشته ها در اماج پاسخگویی قرار دارند و باید به ملت ورزش دوست ایران پاسخ دهند.
    هرچند در حال حاضر فضا را برای تنویر افکار عمومی مناسب نمی بینند. اما انچه از میان رفت اعتبار و سرمایه های هنگفتی بود که بازگشت ان منوط به زمان اینده است که باید باتجربه و پتانسیل و علوم و فنون نوین و بدور از باند و رانت همه ابزارهای دور ونزدیک را فراخواند تا با قدرت و صلابت بیشتر و بهتر وارد مراحل جدیدی از فضای نرم افزاری ورزش شد .

    برچسب ها تیمهای ملی ورزش

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *