×
×
جدیدترین‌‌ها

پیشروی اوکراینی‌ها در «دونتسک» با مهمات خوشه‌ای

  • کد نوشته: 75072
  • مرداد 27, 1402
  • رسانه آمریکایی خبر داده نیروهای اوکراینی با کمک مهمات خوشه‌ای اهدایی توسط آمریکا، در حال پیشروی در جبهه جنوب‌ شرق هستند.

    پیشروی اوکراینی‌ها در «دونتسک» با مهمات خوشه‌ای

    نظامیان اوکراینی پس از شکست‌های پیاپی در ۲ ماه گذشته و پس از آغاز ضدحمله خود، به نظر می‌رسد برای دومین بار در ۲ هفته گذشته در نبرد با نیروهای روسیه در جبهه جنوب‌شرق یک پیشروی کوچک را تجربه کرده‌اند.

    شبکه سی‌ان‌ان امروز (پنجشنبه) مدعی شد اوکراینی‌ها در نبرد برای رسیدن به شهر راهبردی و مهم «ماریوپول» در استان دونتسک، دهکده «اوروژین» را با کمک مهمات خوشه‌ای که آمریکا برای آن‌ها فراهم کرده است، بازپس گرفته‌اند.

    رسانه آمریکایی می‌گوید تصاویر پهپادی نشان می‌دهد در پی درگیری‌های شدید در این منطقه، نیروهای روسیه در حال عقب‌نشینی هستند.

    ۲ کارشناس نظامی پس از بررسی ویدئوهای نبرد در این منطقه، به سی‌ان‌ان گفته‌اند به نظر می‌رسد نیروهای روس هدف مهمات خوشه‌ای اوکراین قرار گرفته‌اند.

    «دیاکی» یک از فرماندهان میدانی اوکراین مدعی است در این درگیری «شمار زیادی از نیروهای روسیه کشته شده‌اند».

    سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشته ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین باعث ایجاد بگومگوهای داخلی حتی در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا شده بود.

    این تسلیحات در حالی که تاثیر خود علیه پیاده نظام در میدان‌های نبرد مسطح را ثابت کرده اما با تشکیل مواد انفجاری کوچک که اغلب منفجر نمی‌شوند، می‌تواند برای سال‌ها به غیرنظامیان آسیب برساند.

    کنوانسیون مربوط به مهمات خوشه‌ای که توسط ۱۲۳ کشور تصویب شده، استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را ممنوع کرده است.

    این ادعای سی‌ان‌ان در حالی است که وزارت دفاع روسیه در به‌روزرسانی امروز (پنجشنبه) خود از جنگ، اعلام کرده نیروهای این کشور چهار حمله اوکراینی‌ها در محور دونتسک را دفع کرده‌اند.

    مسکو همچنین گفته کی‌یف در روز گذشته، ۳۱۰ نفر از نیروهای خود را در این محور از دست داد.

    یک رسانه آمریکایی نیز روز چهارشنبه خبر داد اوکراین در نهایت مجبور شده آخرین تیپ بزرگ ستاد کل ارتش خود را که به صورت ذخیره نگه داشته بود، وارد میدان جنگ کند. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که ضد حمله اوکراین راه به جایی نبرده است.

    مجله فوربس نوشت تیپ ۸۲ هوابرد اوکراین که از ۲۰۰۰ نیرو و خودروهای جنگی «ماردر» و «استرایکر» و همچنین تانک‌های «چلنجر ۲» تشکیل می‌شود، طی چند روز گذشته پیرامون «روبوتین» در منطقه «زاپوریژیا» مستقر شده است.

    وزارت دفاع روسیه همچنین امروز خبر داد ۲ مقر فرماندهی نیروهای پهپادی اوکراین را در زاپوریژیا و دونتسک هدف قرار داده و ۱۹۵ نفر از نظامیان اوکراین در منطقه زاپوریژیا کشته شدند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *