×
×
جدیدترین‌‌ها

سقوط یک جنگنده روسی بر فراز آسمان آمریکا

  • کد نوشته: 74717
  • مرداد 24, 1402
  • میگ ۲۳ سال ۱۹۶۷ به جهان معرفی شد، و با سقوط یک فروند از آن در نمایشگاه هوایی میشیگان در آمریکا دوباره به صدر اخبار برگشت.

    سقوط یک جنگنده روسی بر فراز آسمان آمریکا

    به گزارش نخست نیوز ،میگ ۲۳ جنگنده‌ای بال متحرک است. به این معنی که هنگام پرواز می‌تواند زاویه بال‌ها را تغییر داده و آن‌ها را به عقب خم کند و به جای خود برگرداند.

    این هواگرد مشهور به فلاگر (شلاق‌زننده) در دسته جنگنده‌های نسل سوم طبقه‌بندی می‌شود و از این نظر کنار پرنده‌های مشهوری چون سوخو ۱۷ قرار می‌گیرد.

    میگ ۲۳ سال ۱۹۶۷ به جهان معرفی شد، و با سقوط یک فروند از آن در نمایشگاه هوایی میشیگان در آمریکا دوباره به صدر اخبار برگشت. در فیلم‌های منتشر شده از حادثه مشخص است که دو سرنشین پیش از سقوط با استفاده از سیستم اجکت به بیرون پرتاب می‌شوند.خط تولید این جنگنده در سال ۱۹۶۹ راه افتاد و بیش از ۵ هزار فروند میگ ۲۳ از آن خارج شد تا این پرنده را به پرتیراژترین جنگنده بال متحرک دنیا تبدیل کند.

    این هواپیما اولین جنگنده اتحاد شوروی دارای رادار نگاه به پایین/شلیک به پایین و یکی از اولین جنگنده‌های مجهز به موشک‌های هوابه‌هوا با برد فراتر از میدان دید بود. همچنین اولین میگ است که ورودی‌های هوای موتور در دو طرف بدنه قرار دارد.

    این پرنده دوران شوروی پایه ساخت میگ ۲۷ شد که در کنار بسیاری از تغییرات جزئی، سیستم رادار دماغه میگ ۲۳ را با سیستمی تازه مناسب برای حمله به اهداف زمینی جایگزین کرد.

    برچسب ها رادار روسیه موشک

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *