×
×
جدیدترین‌‌ها

درخواست 5 کشور همسایه اوکراین برای تمدید ممنوعیت وارادت غلات این کشور

  • کد نوشته: 72554
  • مرداد 6, 1402
  • شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد که پنج کشور عضو این اتحادیه که هم‌مرز با اوکراین هستند، درخواست کرده‌اند که ممنوعیت واردات چهار نوع غلات از اوکراین پس از تاریخ انقضای برنامه‌ریزی شده ۱۵ سپتامبر تمدید شود.

    درخواست 5 کشور همسایه اوکراین برای تمدید ممنوعیت وارادت غلات این کشور

    به گزارش نخست نیوز ، شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد که پنج کشور عضو این اتحادیه که هم‌مرز با اوکراین هستند، درخواست کرده‌اند که ممنوعیت واردات چهار نوع غلات از اوکراین پس از تاریخ انقضای برنامه‌ریزی شده ۱۵ سپتامبر تمدید شود.

    «لوئیس پلاناس پوچادس» وزیر کشاورزی اسپانیا که در مقام رئیس شورای کشاورزی و شیلات اتحادیه اروپا صحبت می‌کرد، در کنفرانسی خبری در بروکسل گفت: «لهستان، مجارستان، بلغارستان، اسلواکی و رومانی مایلند ممنوعیت موقت واردات گندم، ذرت، دانه کلزا و روغن آفتابگردان از اوکراین از تا پایان سال تمدید شود».اتحادیه اروپا در ماه می این تصمیم را برای کاهش تنگناهای لجستیکی و محافظت از کشاورزان محلی در برابر کاهش قیمت غلات ارزان‌تر تولید شده در اوکراین اتخاذ کرد.

    «یانوش وویچیچوفسکی» کمیسر کشاورزی اتحادیه اروپا در سخنانی در همان کنفرانس گفت که این اتحادیه باید ضمن بررسی تمدید این ممنوعیت، با توجه به خروج روسیه از توافق غلات دریای سیاه، «شرایط جدید» را در نظر بگیرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *