×
×
جدیدترین‌‌ها

پاکستان از حملات هوایی آمریکا به افغانستان دفاع کرد

  • کد نوشته: 70980
  • تیر 21, 1402
  • نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان با حمایت از حملات هوایی آمریکا و پاکستان به خاک افغانستان اظهار داشت: این حملات بر اساس قطعنامه سازمان ملل متحد انجام می‌شوند.

    پاکستان از حملات هوایی آمریکا به افغانستان دفاع کرد

    به گزارش نخست نیوز ، «آصف علی خان درانی» نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در یک گفتگوی تلویزیونی از حملات هوایی این کشور و آمریکا به خاک افغانستان دفاع کرد و آن را مطابق با قطعنامه سازمان ملل متحد دانست.

    درانی در گفتگو با تلویزیون پاکستانی «هم پشتو» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا یک کشور دیگر می‌تواند در خاک افغانستان به عنوان کشوری مستقل حملات هوایی انجام دهد، گفت: کاملاً می‌تواند، زیرا قطعنامه 1368 و 1373 سازمان ملل متحد در این باره می‌گوید. اگر شما راضی باشید یا نه، این قطعنامه کامل است و کسانی که تروریسم در خاکشان حضور دارد، باید پاسخگو باشند که چگونه تروریست‌ها آنجا حضور دارند.

    این درحالی است که پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی و جنگنده‌های پاکستانی بارها در خاک افغانستان حمله هوایی انجام داده‌اند.

    اخیراً نیز ملا محمد یعقوب مجاهد، وزیر دفاع هیئت حاکمه افغانستان با اشاره به این موضوع گفته بود حریم هوایی افغانستان هنوز در اشغال آمریکا است.

    ملا یعقوب پیش از این هم گفته بود هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا از خاک پاکستان برای جاسوسی در افغانستان استفاده می‌کند و پاکستان باید جلو این کار را بگیرد.

    آصف درانی در این گفتگو تصریح کرد پاکستان نباید مسئول چیزی شناخته شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را تأیید می‌کند.

    وی با اظهار اینکه آمریکا ایمن الظواهری، سرکرده القاعده را در یک حمله پهپادی در کابل کشته است، افزود: اگر آمریکا آنجا حمله کرده و ایمن‌الظواهری در کابل بوده، او یک تروریست است و تحت قطعنامه 1368 و 1373 شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار می‌گیرد و شما باید با زور این قطعنامه را اجرا کنید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *