×
×
جدیدترین‌‌ها

هشدار زود هنگام به دولت

  • کد نوشته: 66096
  • اردیبهشت 14, 1402
  • جلسه استیضاح رضا فاطمی امین وزیر صمت و رای قاطع به برکناری او را می‌توان آغاز پایان دولت نگاه غیرواقعی دانست. دولتی که بر اساس زیرسوال بردن بدیهیات و اعلام و پیگیری برخی مسایل شکل گرفت.
    هشدار زود هنگام به دولت

    نخست نیوز : در جلسه استیضاح مجلس، مشخص شد در سایه وعده و اعلام طرح های غیر واقعی نمی‌توان به امور خودرو و صنعت و تجارت سامان داد.
    شرایط خودرو، صنعت و معدن و تجارت ایران به رفع تحریم‌ها، ارتباط حداکثری و عادی با غرب و شرق جهان، عادی‌سازی شرایط،‌ اولویت‌بخشی به عقلانیت و اقتصاد بستگی دارد و نه به طرح شعار.
    پیش‌نیاز تحقق این موارد هم حضور نیروهای کاردان با نگاه‌های بزرگ و دوراندیشانه است .
    آنچه در جلسه استیضاح مجلس روی داد نشان داد مرحله قربانی کردن دولت به‌عنوان یکی از دلایل نابسامانی های فعلی آغازشده است؛ شرایطی که در دیگر دولت‌ها در سال ششم دولت آغاز می‌شد در دولت رییسی از سال دوم شروع شد.
    جلسه استیضاح هشداری به سید ابراهیم رییسی است تا بداند باید از نیروهای کاردان ، با انگیزه وصدالبته متعهد ومتخصص استفاده کند.
    اگر امروز وزیر نزدیک به رییسی در مجلس قربانی شد تا عامل نابسامانی خودرو معرفی شود فردا ممکن است وزیر دیگری را به قربانگاه بکشاند تا مقصر شرایط اقتصادی فعلی اعلام شود.
    فاطمی امین در موضوع خودرو بی‌گناه بود. اگر مدیران بنز و ب ام و هم وزیر صمت بودند با شرایط فعلی کاری از پیش نمی‌بردند. بخش خودرو نماد و نشانه‌ای از وضعیت کلی کشور است. مشکلات اساسی و بزرگ که روزی دلار را زمین می‌زنند و روز دیگری خودرو، روزی مسکن و روزی مرغ و تخم‌مرغ. روزی تورم و روزی بیکاری … مشکلات در همه این حوزه‌ها،‌ متعلق به سطحی بالاترند … تا این سطح بالاتر مشکلات حل نشود مشکلات پایین‌دست حل‌نشده و پیچیده‌تر و بحرانی‌تر خواهند شد.
    مشکل فاطمی امین نه کارآمدی و نه کیفیت مدیریت او بود. مشکل او ناتوانی در شناخت شرایط و درک مشکلات بود. مشکل او، دیدن مشکلات پایین‌دست و نادیده گرفتن مشکلات اساسی در بالادست بود. فاطمی امین قربانی تصور اشتباه خود و دولتمردان شد. اینکه می‌توان بدون رفع تحریم‌ها،‌ بدون برجام، بدون عادی‌سازی روابط داخلی و خارجی و بدون ارتباط فعال و جدی با جهان، خودرو و صنعت و تجارت را مدیریت کرد و سامان داد.

    منبع: ایسنا
    برچسب ها استیضاح مجلس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *