×
×
جدیدترین‌‌ها

مؤمنی: استقلال می تواند لقمه‌گلوگیری برای الهلال باشد/ AFC باید به فوتبال ایران احترام بگذارد

  • کد نوشته: 5955
  • اردیبهشت 11, 1400
  • مهاجم اسبق تیم استقلال گفت: سه نماینده خوب کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی هستند که نشان از اقتدار فوتبال ایران است، AFC باید به ما احترام بگذارد و برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد.

    مؤمنی: استقلال می تواند لقمه‌گلوگیری برای الهلال باشد/ AFC باید به فوتبال ایران احترام بگذارد

    محمد مؤمنی در گفت‌وگو با نخست نیوز ، در خصوص پیروزی استقلال مقابل الشرطه عراق و صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: بازی هوشمندانه‌ای بود. علاوه بر این که بازیکنان استقلال خیلی خسته بودند اما تیم نتیجه گرفت و توانست به عنوان صدرنشین گروه به مرحله بعد صعود کند. مدیران باشگاه باید فکری برای تجهیزات پزشکی برای ریکاوری بازیکنان کنند. هنوز به آن سطح حرفه‌ای نرسیده‌ایم که بازیکنان بتوانند هر سه روز یک بازی و حدود 58 مسابقه در یک سال انجام بدهند.

    پیشکسوت استقلال تصریح کرد: تیم به همان سبک گذشته خودش یعنی حضور ووریا غفوری در سمت راست و میلیچ در سمت چپ برگشت و این اتفاق باعث شد بازی روان‌تری انجام بدهد و کار را راحت‌تر جلو ببرد. بازیکنان درک خوبی از یکدیگر داشتند. مرادمند در چند بازی قبلی به خاطر کم تجربگی دچار مشکل شده بود اما در این بازی خیلی خوب ظاهر شد و به تیم کمک کرد. خط حمله استقلال عملکرد خوبی داشت، موقعیت‌های خوبی ایجاد کرد و به گل هم رسیدند.

    مهاجم اسبق استقلال افزود: این بازی می‌تواند الگوی خوبی هم برای تیم‌ملی باشد. با توجه به این که الشرطه حدود 10 ملی‌پوش در اختیار داشت، می‌توانیم از همین نوع و روش برای مصاف با تیم‌ملی عراق استفاده کنیم تا تیم‌ملی با آمادگی روحی و روانی بهتری مقابل این تیم قرار بگیرد.

    این کارشناس فوتبال در مورد کار مشکل استقلال مقابل الشرطه عنوان کرد: با توجه به نبود فرشید اسماعیلی وزن خط هافبک تیم پایین آمده بود و خستگی رضاوند هم مزید بر علت شده بود. از طرفی فشار و استرس روانی روی تیم زیاد بود و این فشار به ما هم وارد شده بود. به هر حال خدا را شکر که بردیم. استقلال از گروه مرگ به سلامت عبور کرد. صعود تراکتور هم جای خوشحالی دارد و حالا سه نماینده خوب کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی هستند که نشان از اقتدار فوتبال ایران است. AFC باید به فوتبال ایران احترام بگذارد و برنامه‌ریزی بهتری برای آن داشته باشد. این اتفاق می‌تواند نویدبخش روزهای خیلی خوب هم برای تیم ملی باشد.

    مؤمنی در مورد تعویض‌های فرهاد مجیدی در این بازی گفت: ورود مهری و مرادمند تعویض‌های خوبی بود، آن‌ها کمک زیادی به تیم کردند. سعید مهری بازیکن آینده‌داری است. وقتی به زمین آمد عملکرد خوبی داشت. بابک مرادی هم از لحاظ حمل توپ به تیم خیلی کمک کرد. تعویض‌ها نیروهای پنهان استقلال بودند و حربه‌ای بود که کادر فنی رو کرد اما آرمان رمضانی به نظر می‌رسد آن مهره مدنظر نیست. هنوز تحت فشار روحی و روانی که در پرسپولیس داشت، قرار دارد. او یک موقعیت عالی تک به تک را خراب کرد و نشان داد توانایی‌های فنی‌اش کاملا کاهش پیدا کرده، شاید باید روش‌های خودش را عوض کند تا بتواند زودتر با تیم هماهنگ شود و به شرایط خوب برسد.

    مهاجم اسبق استقلال در مورد تعویض دیاباته در ابتدای نیمه دوم اظهار داشت: دیاباته دچار خستگی مفرط بود و این را در بازی نشان داد. البته ارسلان مطهری هم شادابی گذشته را نداشت و قوای بدنی او تحلیل رفته بود و این مساله طبیعی بود. با اینحال تمام بازیکنان تلاش کردند که تیم به مرحله بعد صعود کند و خدا را شکر این اتفاق افتاد.

    وی در مورد رویارویی استقلال و الهلال در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: خود من مقابل الهلال بازی کردم و این تیم را بردیم. استقلال و الهلال دو تیم با ریشه آسیا هستند و اعتبار زیادی در این قاره دارند. به احتمال زیاد حریف استقلال تلاش می‌کند نقاط ضعف خودش را با جذب بازیکنان خارجی بپوشاند. بهتر است ما هم اجازه بدهیم بازیکنان خارجی به فوتبال ایران بیاید و از آن‌ها استفاده کنیم.

    مومنی خاطرنشان کرد: در این مسابقات دیدیم حتی تیم‌های ضعیف‌تر مانند گوآ هم چند بازیکن خارجی داشتند که باعث شده بود کیفیت‌شان بالا برود. بهتر است در فوتبال ما هم این مُهر بسته را باز کنند و اجازه ورود بازیکن خارجی را بدهند تا بتوانیم از توانایی‌های آنها در تیم‌هایمان استفاده کنیم. شاید نتوانیم مانند الهلال بازیکنان گرانقیمتی جذب کنیم اما نشان داده‌ایم که می‌توانیم بازیکنان خوبی را به فوتبال ایران بیاوریم و از آن‌ها استفاده کنیم.

    مؤمنی گفت: احساسم این است که استقلال می‌تواند مانند گذشته لقمه گلوگیری برای الهلال باشد. می‌توانیم به سلامت از تقابل با این حریف سرسخت عبور کنیم. سوای تمام مسائل حاشیه‌ای فوتبال عربستان همیشه قابل احترام بوده، آن‌ها هم همیشه به ما احترام می‌گذارند. امیدوارم استقلال با شکست الهلال به دور بعدی صعود کند و پرسپولیس هم از حریف خودش عبور کند تا ان‌شاالله در مرحله بعد برای اولین بار شاهد یک دربی آسیایی باشیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *